08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مولکول

 مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان پستان!
پایگاه خبری راد: متخصص رادیوآنکولوژی مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سرطان پستان به‌عنوان شایع‌ترین سرطان در زنان، اهمیت توجه و شناسایی عوامل خطر ابتلا به این بیماری را ضروری دانست.
دستگاه‌های لایه‌نشانی ناساختار ایرانی راهی ۸ کشور دنیا
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت دستگاه‌های لایه‌نشانی نانوساختار علاوه بر صادرات این محصولات به ۸ کشور، با حضور در ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل به میزان ۱۴ میلیارد تومان پیش‌فاکتور صادر کردند.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
کاهش انتشار گازکربنیک به جو با روش سبز محققان کشور
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از کسب دانش فنی روشی برای جلوگیری از انتشار گاز کربنیک به جو خبر داد و گفت: روش ارائه شده با استفاده از روش غشایی است که بدون نیاز به آب نسبت به خالص سازی این گاز برای مصارف صنعتی اقدام خواهد شد.
« کم‌خونی» در کمین کارکنان نیروگاه‌های تولید برق
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان داد که میزان و ساختار هموگلوبین خون کارکنان نیروگاه‌های تولید برق به دلیل تماس با میدان مغناطیسی در فرکانس‌های بسیار پایین، دچار تغییر می‌شود.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
نانوسوپرجاذبی ارزان برای صنایع بهداشتی از ضایعات گندم تولید شد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی از ضایعات گندم نانوسوپرجاذبی سنتز کردند که ضمن سازگاری بیشتر با محیط‌زیست قابلیت جذب آب بالا همانند سوپرجاذب‌های موجود در بازار را دارد و از آن می‌توان در صنایع بهداشتی استفاده کرد.
 بوی آشپزخانه آستان قدس با فناوری‌ محققان کشور حذف می گردد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی با اجرای پایلوتی موفق به حذف بوهای نامطبوع از محیط شدند و بر اساس قراردادی که با آستان قدس رضوی منعقد شده است، قرار است بوی آشپزخانه این نهاد با فرآیندهای پلاسمایی حذف شود؛ ضمن آنکه راهکارهایی را برای حذف بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه کردند.
مولکول "پیشگوی"، نوع زوال عقل را پیشبینی می کند!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب غربی"(UT Southwestern) همچنان به کشف‌های قابل توجه خود در موضوع ریشه‌های عصبی زوال عقل ادامه می‌دهند.
تشخیص سرطان با یک آزمایش بر پایه نانوذرات طلا
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "دانشگاه کوئینزلند"(University of Queensland) استرالیا در مطالعه اخیرشان یک آزمایش سریع و ارزان را با استفاده از نانوذرات طلا به منظور تشخیص سرطان توسعه داده‌اند.
تنش‌های غیر زیستی تهدید کننده کشت برنج در ایران
پایگاه خبری راد: تنش‌های خشکی و شوری از جمله مهم‌ترین تنش‌های تهدید کننده کشت برنج در ایران هستند.
آغاز پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمان
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره طرح نسخه نویسی الکترونیک و اقداماتی که در این راستا انجام شده، توضیح داد.
معرفی اولین اسکنر سه بعدی بدن انسان
پایگاه خبری راد: محققان توانستند نخستین اسکنر کامل بدن را با ارائه تصاویر سه بعدی بسازند.
تصفیه آب با مایع!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه هاروارد با الهام از طبیعت، موفق به ابداع یک مایع شده‌اند که به سادگی آب را تصفیه می‌کند.
یکی از منابع سوخت‌های فسیلی رمزگشایی شد
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، با کمک یک روش جدید موفق شدند یکی از منابع سوخت‌های فسیلی را رمزگشایی کنند و تصاویری سه‌بعدی از آن ارائه دهند.