14:38 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مغز

ساخت و بومی‌سازی مغز متفکر نیروگاه‌های آبی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی شریف با توجه به شرایط رودهای کشور موفق به طراحی و ساخت "گاورنر"هایی به عنوان مغز متفکر و کنترل‌کننده نیروگاه‌های آبی شدند که به گفته آنها ارزش افزوده بالا و ارتقای ایمنی نیروگاه از جمله مزایای این تجهیزات است.
عرضه دستاوردهای دانش‎بنیان‌ حوزه نقشه‌برداری مغز در اردیبهشت ماه
پایگاه خبری راد: همزمان با سومین سمپوزیوم «تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران» شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ نقشه‌برداری مغز محصولات و فناوری‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارند.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
بیماری «ارتفاع» چیست و چگونه درمان می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مسافرت می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به‌همراه داشته باشد. اغلب اوقات این بیماری‌ها به نوعی مرتبط با یک بیماری مزمن در فرد هستند.
جذب ۵۰۰ نفر در شرکت‌ها برای خدمت سربازی/ایجاد خط اعتباری ۱۸۰۰ میلیاردی برای شرکت‌های‌دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: در حال حاضر عدد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۲۲۹ شرکت‌ بالغ شده است که به منظور رفع چالش‌های این شرکت‌ها علاوه بر اعطای ۱۱۰ خدمت به آنها، در راستای اجرای برنامه اشتغالزایی تفاهم‌نامه ۳ جانبه‌ای، مقرر شد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات از طریق ۱۲ بانک‌ عامل در اختیار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان قرار گیرد.
توصیه جدید پزشکان درباره آسپرین
پایگاه خبری راد: اگر شما فرد سالمند و سالمی محسوب می‌شوید برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی از روش قدیمی مصرف روزانه دوزهای پایین آسپرین استفاده نکنید.
علوم شناختی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه توسعه می‌یابد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری توسعه علوم شناختی در میان مردم از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه را از اهداف این ستاد دانست.
کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف خشکبار کرمان از کاهش حدود 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اکنون قیمت آجیل نسبت به 10 روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است.
گرانفروشی را به ۱۲۴ گزارش دهید
پایگاه خبری راد: در حالی که رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش از قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزارتومانی هر کیلوگرم آجیل چهارمغز درنمایشگاه های بهاره خبر داد و گفت که مردم گرانفروشی را به بازرسان مستقر در نمایشگاه های بهاره و سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند تا با آن ها برخورد شود، نگاهی به بازار این محصولات نشان می دهد که فاصله قیمتی قابل توجهی نسبت به این نرخ های اعلامی وجود دارد.
چرا به کلسیم نیاز داریم؟
پایگاه خبری راد: کلسیم یک عنصر شیمیایی و ماده معدنی است که برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها ضروری به شمار می‌آید.
 خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این که فرهنگ خام‌فروشی، نابودی نیروی انسانی را به دنبال دارد و به سهم خود زیرساخت‌های فرهنگی را از بین می‌برد، گفت: کسی که به مفت‌خوری عادت کند، دیگر دنبال کار نمی‌رود؛ چرا که این طبیعت تمام اقتصادهای بادآورده است.
از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.
درمان اختلالات نادر مغز جنین با ژن درمانی
پایگاه خبری راد: پزشکان در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که می‌توان از روش اصلاح ژن "کریسپر"(Crispr) برای تزریق ویروس بی‌خطر به مغز جنین به منظور تغییر ژن‌های کلیدی استفاده کنند.
نقش مهم بخش غیرمنتظره‌ای از مغز در یادگیری و حافظه
پایگاه خبری راد: پژوهشگران کلمبیایی در بررسی جدیدی دریافتند که ناحیه خاصی از مغز موسوم به "قشر سوماتوسنسوری" نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد.
بروز حوادث مرگبار در پیست غیراستاندارد یزد
پایگاه خبری راد: فرماندار تفت، تفرجگاه سخوید را غیراستاندارد دانست و گفت: به دنبال حوادث مرگبار چند روز اخیر، پیست سخوید در شهرستان تفت ساماندهی می‌شود.