22:42 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری

 بانک مرکزی از استارتاپ‌ها و شرکتهای نوپا حمایت مالی کرد
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بانک مرکزی فضایی را ایجاد کرده تا صاحبان ایده بتوانند با بهره‌گیری از تسهیلات، ایده‌هایشان را عملیاتی کنند.
امکان بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت بیمه
پایگاه خبری راد: در راستای ارتقای نظام استاندارد بیمه محصولات دانش‌بنیان و افزایش تعداد استارتاپ‌های صنعت بیمه و همچنین حمایت از فناوری‌های پشتیبان این صنعت مانند هوشمندی کسب‌وکار و کلان‌داده، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.
هدایت سرمایه بخش‌خصوصی و خطرپذیر به سمت صنعت هوایی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از هدایت سرمایه بخش خصوصی و خطرپذیر به سمت صنعت هوایی خبر داد.
راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده حوزه دریا با امضای یک تفاهم‌نامه
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه دریا خبر داد و گفت: در این شتاب‌دهنده از ایده‌ها و طرح‌های حوزه‌های دریاپایه حمایت می‌شود.
بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در قاره آفریقا فراهم شد
پایگاه خبری راد: به منظور ایجاد بستری مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت هلدینگ ایران – اوگاندا امضا شد.
رفع چالش خرید تجهیزات آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز در معاونت علمی/آغاز همکاری با دانشگاه وین
پایگاه خبری راد: رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با بیان اینکه در این آزمایشگاه محققان حوزه‌های پزشکی و مهندسی مطالعاتی را انجام می‌دهند، گفت: در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارز برای تهیه تجهیزات و قطعات جدید نیاز به خرید داریم که برای رفع چالش ارزی این خرید با معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری فردا، یکشنبه جلسه‌ای برگزار خواهد شد.
حمایت هدفمند از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه هوافضا
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از اولویت‌های ستاد در این سالها حمایت هدفمند از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه هوافضا است.
ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف ایجاد و راه‌اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی و ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در این منطقه میان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد.
معرفی ماده‌ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه خوارزمی در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بره موم که ترکیبی است که به‌ وسیله‌ زنبورها، از جوانه‌ها یا سایر قسمت‌های گیاه جمع‌آوری می‌شود، در کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت موثر است.
افزایش 10 درصدی محصولات کشاورزی با کودهای زیستی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: استفاده از کود زیستی در دنیا باعث افزایش 10 تا 20 درصدی محصولات کشاورزی شده است.
سیر صعودی تقاضای جهانی برای کودهای زیستی/ضرورت اقتصادی کردن کشاورزی زیستی در کشور
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: در دنیا توجه به کودهای زیستی افزایش یافته و تقاضای جهانی برای این محصول سیر صعودی دارد.
افزایش تعاملات بین‌المللی هوافضا ضروری است
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: باید تعاملات بین‌المللی در حوزه هوافضا را در کشور افزایش دهیم.
برگزاری جشنواره‌ای برای ارتباط کارفرمایان صنایع با کارجویان/آخرین مهلت ثبت‌نام
پایگاه خبری راد: پارک فناوری پردیس معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری «جشنواره کار صدف» را به منظور ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان در دانشگاه علم‌وصنعت ایران برگزار می‌کند.
تهیه نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه مواد غذایی ضروری است
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: باید نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه ماد غذایی در کشور تهیه شود.
بودجه تحقیقات برای بیمه‌کردن بخش علم و فناوری هوایی لحاظ شود
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم، این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم.