22:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسکو

افزایش ۱.۳درصدی قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه / کاهش ۶۴درصدی حجم معاملات
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در تیر امسال به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید که نسبت به اولین ماه فصل تابستان افزایش ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.
فروش تعدادی از آپارتمان های مسکونی"ثبهساز"
شرکت بهساز کاشانه تهران تعدادی آپارتمان مسکونی را از طریق مزایده به فروش می رساند.
"ثامید" واحدهای مسکونی تهران و اصفهان را می فروشد
شرکت توسعه و عمران امید تعداد محدودی از واحدهای مسکونی و تجاری را به فروش می رساند.
مزایده زمین "ثباغ" پیشنهادی نداشت
شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه مزایده برگزار کرد.
تفاوت قیمت واکسن‌ اسپوتنیک‌ ایرانی با اسپوتنیک‌ جهانی
بعد از گذشت حدود یک ماه از افتتاح خط تولید «انبوه» واکسن روسی کرونا توسط وزیر بهداشت، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگویی اعلام کرد که این خط به درد ایران نمی‌خورد.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
"ثباغ" زمین ۲ هزار متری تبریز را می‌فروشد
شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه زمین با کاربری مسکونی واقع در تبریز را از طریق مزایده واگذار می کند.
صاحبخانه شدن مردم با پول کم هم ممکن است
افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار مسکن، مانع سرمایه گذاری و خانه دار شدن همه اقشار جامعه شده است، اما بازار سرمایه و ابزارهای مالی این امکان را برای همه اقشار فراهم می کند تا از طریق طرح فروش متری مسکن در بورس کالا بتوانند با سرمایه های خرد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حتی خانه دار شوند؛ امیدوارم این طرح به زودی عملیاتی شود.
قیمت‌گذاری دستوری بلای جان معدنی‌ها
نماد برتر - نظام قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های معدنی از نظام بازار آزاد و قیمت‌های جهانی تابعیت نمی‌کند و به دلیل اعمال شیوه‌نامه‌های نادرست قیمت‌گذاری، جملگی با محدود شدن حاشیه سود مواجه شده که این نوع نرخ‌گذاری‌ها اند.
با 41 جزیره ایرانی در خلیج فارس آشنا شوید
نماد برتر - حدود ۹۵ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که بیش از ۴۰ جزیره در جغرافیای ایران قرار گرفته است. بیشتر این جزیره‌ها زیستگاه گونه‌های جانوری، پایگاه نفتی و غیرمسکونی است و فقط در دو جزیره ایرانی زیرساخت گردشگری وجود دارد.
قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد
نماد برتر - برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا کنند باید قیمت مسکن حداقل ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.
به جای مالیات بستن‌های جدید؛ ساخت و ساز کنید
نماد برتر - هنوز هم می‌خواهند با مسائلی مثل مالیات خانه‌های خالی برای خود زمان بخرند تا شاید در زمان مناسب به ساخت و ساز بپردازند.
مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
جزئیات شناسایی لوکس‌ نشین‌ها برای مالیات ستانی
نماد برتر - در بودجه امسال دو مالیات جدید چون مالیات از خانه و خودروهای لوکس در نظر گرفته شده است و افراد مشمول مالیات خودروها و منازل لوکس تا دو ماه دیگر شناسایی می‌شوند.