01:52 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مزمن

درمان سینوزیت
پایگاه خبری راد: یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به این که سینوزیت یکی از شایع ترین بیماری‌های سیستم تنفسی است، گفت: مصرف زیاد مایعات گرم موثرترین راه درمانی سینوزیت است.
شایعات را باور نکنید
پایگاه خبری راد: پس از اختلاس و فرار مدیرعامل وقت بانک ملی در سال ۱۳۹۰، بازار شایعه‌پراکنی اختلاس فرار مسئولان بانکی کشور داغ شده و چند روز پیش برای دومین بار شایعاتی بی‌اساس در مورد یکی از بانک‌های خصوصی کشور مطرح شد.
نرگس، آسان ترین و مطمئن ترین گل برای پرورش
پایگاه خبری راد: جویبار با سطح زیر کشت بیش از ۲۵ هکتار در تولید گل نرگس جزو شهرستان های برتر تولید این محصول در کشور است.
آغاز به کار سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه
پایگاه خبری راد: سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه امروز ۲۸ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.
 گیاه‌خواران باید نسبت به دریافت مواد پروتئینی هوشیار باشند!
پایگاه خبری راد: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاه‌خواری گرسنگی پنهان را که شکلی از سوء تغذیه است، افزایش می‌دهد.
افزایش بیماری‌های ریوی به دلیل تشدید آلودگی هوا و آنفلوآنزا
پایگاه خبری راد: بخش های اورژانس بیمارستان های انگلیس از افزایش تقریبا دو برابری مراجعان مبتلا به بیماری های ریوی در دهه اخیر به دلیل شیوع فزاینده آنفلوآنزای شدید و افزایش آلودگی هوا خبر دادند.
 «زلزله» بر وضعیت روحی و روانی کودکان چه تاثیری دارد؟!
پایگاه خبری راد: اگر مداخلات روانی به موقع و صحیح صورت نگیرد، کودک دچار نوعی استرس مزمن می‌شود که تا بزرگسالی و حتی تا پایان عمر نیز همراه او خواهد بود.
کنترل ۳ بیماری در قالب "ایراپن"
پایگاه خبری راد: برنامه ایراپن در چهار شهرستان کشور در حال اجراست و براساس تصمیم شورای معاونین وزارت بهداشت در سال گذشته، مقرر شد این برنامه به صورت محدود در قالب۵۰ هزار نفر از هر دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور گسترش یابد.
با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید
پایگاه خبری راد: جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی "بنه" را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.
کشت ۹۲ درصد زعفران و ۷۱ درصد گل محمدی جهان در ایران
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد گیاهان دارویی با اشاره به پتانسیل‌های کشور در این حوزه گفت: با وجود اینکه ۷۱ درصد گل محمدی جهان و ۹۲ درصد زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود ما این محصولات را به صورت خام صادر می‌کنیم و این در حالی است که با فرآوری آن می‌توانیم ارزش افزوده بالاتری کسب کنیم.
بهبود کمر دردهای مزمن با تحریک مغز
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی دریافته‌اند که می‌توان با تحریک ناحیه خاصی از مغز، به کاهش درد مزمن کمر کمک کرد.
چرا غلات کامل برای سلامتی مفیدند؟
پایگاه خبری راد: اخیرا دانش عمومی تاکید دارد که خوردن غذاهایی حاوی غلات کامل برای سلامت بسیار مفید است، اما دلیل مفید بودن غلات کامل چیست؟.
تغذیه ناسالم عامل ۲۰ درصد مرگ و میرهای جهان در ۲۰۱۷
پایگاه خبری راد: بنابر گزارش جدیدی که به بررسی وضعیت سلامت مردم دنیا پرداخته، تقریبا ۲۰ درصد از مرگ و میرهای سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان به تغذیه ناسالم نسبت داده می‌شود.
استفاده از یک آنزیم جدید برای محافظت از شبکیه چشم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی، با شناسایی یک آنزیم، روش جدیدی برای محافظت از شبکیه چشم ارائه داده‌اند.
"تحصیلات" و "درآمد" مولفه‌های موثر بر سالمندی فعال
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش دانشگاهی با عنوان " بررسی وضعیت سالمندی فعال در سالمندان شهر تهران و عوامل مرتبط با آن" نشان داد که رابطه معناداری بین سالمندی فعال و شاخص‌هایی ازجمله سن، سطح تحصیلات، سطح درآمد، تعداد فرزندان و رضایت از زندگی وجود دارد.