02:52 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مردان

سهم هرایرانی از بودجه : ماهی ۶۸۶ هزار تومان و سالی ۸.۲ میلیون تومان
نماد برتر- سهم هر ایرانی از بودجه سال آینده و براساس تورم ۲۲ درصدی پیش بینی شده ، ماهانه حدود ۶۸۶ هزار تومان و سالانه ۸.۲ میلیون تومان خواهد بود.
کدام صنوف تهران از شنبه مجاز به فعالیت هستند؟
نماد برتر- اتاق اصناف تهران تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه ۱ و ۲ از جمله پاساژها از شنبه ۱۵ آذر ماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران راس ساعت ۲۰ خواهد بود.
میانگین ساعت کار واقعی در ایران چقدر است؟
نماد برتر- نتایج یک تحقیق از میانگین ساعات کار واقعی در کشورها نشان می دهد که میانگین ساعت کار در ایران در سطح متوسطی قرار دارد و میزان ساعت کار هفتگی زنان نسبت به مردان کمتر بوده است.
درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل و هشدار به آمریکا و اسرائیل
نماد برتر- ایران با اعلام اینکه برخی طرف‌های خارجی در پشت ترور شهید محسن فخری‌زاده بودند از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدام را به شدت محکوم کنند .
واکنش ترامپ ، ظریف ، نتانیاهو ، ولایتی و... به ترور دانشمند هسته ایی
نماد برتر- ترامپ ، ظریف ، نتانیاهو ، وزیر اطلاعات ، ولایتی ، رئیس سازمان انرژی اتمی و... به ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته ایی واکنش نشان دادند.
 افزایش قیمت مرغ و گوشت فاقد هر هرگونه مبنا است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گرانی های اخیر اقلام ضروری تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند افزایش قیمت بسیاری از مایحتاج مردم نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز فاقد هرگونه مبناست.
 شش عضو کابینه دولت آینده آمریکا با حضور جان کری و چند حامی برجام را معرفی کرد
نماد برتر- رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تصمیمی تازه و مهم ، شش عضو کابینه دولت آینده را معرفی کرد تا نشان دهد آماده بازگشت به برجام است .
ریسک فروش «فخوز» با مصوبه جدید بالا رفت
نماد برتر- در حالی که 39 درصد فروش «فولاد خوزستان» از محل صادرات تامین می‌شود، مصوبه اخیر دولت می‌تواند روند درآمدزایی شرکت را دچار تغییر کند.
دو نکته مهم برای دستیابی به بالاترین سود در بورس
نماد برتر- سرمایه گذاران همواره باید بر اساس آمار و واقعیت های اقتصاد و بازارهای مالی به معامله بپردازند. در این راستا به دفعات به دو جمله ساده تاکید داشته و دارم؛ در گام نخست پرتفوی یک سهامدار از توزیع مناسب برخوردار باشد؛ سهامی را انتخاب کرده باشد که از ارزش بازار بالا برخوردار بوده، سهام شناور مناسبی داشته، دارایی محور و صادرات محور باشد. در گام دوم نیز حدود ۱۰ سال از حضور و معامله آن در بازار سرمایه گذشته باشد.
وزارت صمت، هنوز قیمت جدیدی برای لاستیک اعلام نکرده است
نماد برتر- رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران، ضمن تاکید بر اینکه تاکنون نرخ مصوب و تایید شده‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه برای تعیین قیمت‌های جدید لاستیک اعلام نشده است، افزایش قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر به جهت افزایش قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر را ۸۰ درصد قیمت فعلی اعلام کرد.
آیا محدودیت ساعتی در کنترل کرونا موثر است؟
نمادبرتر- یک کارشناس امور اصناف معتقد است با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ساعت مشخصی ندارد و همچنین با توجه به محدود نبودن رفت و آمدها، تعداد بالای کارکنانی که از استان‌های اطراف به تهران رفت و آمد دارند و تجمع آن‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن محدودیت ساعتی برای مشاغل و همچنین فعالیت بدون نظارت دستفروشان و وانت‌ها، این سیاست راه حل درستی نیست و از طرف دیگر دولت در صورت قرنطینه باید برای قشر ضعیف هزینه کند.
نرخ بیکاری ترکیه کمتر شد
نماد برتر- نرخ بیکاری ترکیه مجددا در آستانه ورود به محدوده زیر ۱۳ درصد قرار گرفت.
انتخاب مردان بایدن از میان چهره‌های فناوری
نماد برتر- جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا برای کمک به انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید به شرکتهای بزرگ فناوری اتکا کرده است.
بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد
نماد برتر- یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می‌شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد.
تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر افسردگی سالمندان
نماد برتر- یافته‌های یک مطالعه نشان داد که سالمندانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، افسردگی کم‌تری نسبت به دیگر سالمندان دارند و استفاده از این ابزار نقش مثبتی در کاهش افسردگی سالمندان دارد.