19:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فردوسی

تکنیک‌ها و راهکارهایی برای جمع‌آوری رواناب‌ها
پایگاه خبری راد: یک متخصص حوزه منابع آب ضمن تشریح راهکارهایی برای جمع‌آوری رواناب‌های ناشی از رگبارها در سطح شهرها از بی‌توجهی برخی مدیران شهری به تکنیک‌های روز دنیا انتقاد کرد.
سیل گلستان سهم خزر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: استاد دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر کم‌سابقه بودن بارش‌های اخیر کشور گفت: یک هفته طول می‌کشد تا سیل گلستان فروکش کند.
مسیر طولانی که برای اجرای ۴۸ طرح‌ کلان ملی طی شد/عدم اختصاص اعتبار از سال ۹۴
پایگاه خبری راد: پس از کش و قوس‌های فراوان برای اجرای ۴۸ طرح کلان ملی در نهایت اعلام شد طرح‌هایی که دارای دستگاه سفارش‌دهنده هستند، می‌توانند به روند پیشرفت خود ادامه دهند و پس از آنکه سال ۹۴ تاکنون هیچ پولی برای این اجرای طرح‌ها پرداخت نشد، در آخرین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بازنگری شیوه نامه تصویب طرح‌های کلان ملی 20 طرح تعیین تکلیف شده است که از این تعداد تنها سرنوشت 12 طرح روشن است.
فردوسی آرمان شد، آرمان غیر مجاز!
پایگاه خبری راد: دومین جلسه رسیدگی به تخلفات چهار موسسه مالی منحل‌ شده، امروز برگزار شد و به همین بهانه به بررسی شروع و نحوه فعالیت دو موسسه فردوسی و آرمان می‌پردازیم.
وضعیت مطالبات سپرده‌گذاران موسسه‌های "البرز" و "ولی‌عصر"
پایگاه خبری راد: آخرین وضعیت پرداختی و مطالبات باقی‌مانده سپرده‌گذاران تعاونی‌های «البرز ایرانیان» و «ولی‌عصر (عج)» اعلام شد.
در مقیاس کلان در دوره سرد ناهنجار قرار داریم
پایگاه خبری راد: نشست‌های هم‌اندیشی ملی درباره موافقت‌نامه اقلیمی پاریس، به‌همت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد.
روند ثبت اختراع با ایجاد ۵۷ دفتر مالکیت فکری تسهیل شد
پایگاه خبری راد: کانون پتنت در اقدامی به فعال‌سازی ۵۷ دفتر مالکیت فکری در دانشگاه‌های سراسر کشور کمک کرد تا روند ثبت بین‌المللی اختراع پژوهشگران ایرانی سرعت گیرد.
فعالیت ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک مشهد/برپایی نمایشگاهی در عسلویه طی هفته آینده
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: هدف ما در پارک علم و فناوری افزایش ثروت مبتنی بر دانش است.
نقش نانوذرات مغناطیسی نفتی در جداسازی آب‌همراه نفت
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران دانشگاهی نانو ذرات مغناطیسی را سنتز کردند که استفاده از آن‌ در مخازن نفتی منجر به کاهش تولید آب و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج نفت خواهد شد.
چالش‌های مهندسی خوردگی در فن‌بازاری تخصصی حل می‌شود
پایگاه خبری راد: فراخوان فن‌بازار تخصصی «چالش‌های فناورانه مهندسی خوردگی» با رویکرد حل چالش‌های صنایع مختلف در این حوزه، در سطح ملی اعلام شد. این رویداد با حمایت فن بازار ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
دانشگاه فردوسی میزبان همایش ملی "زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی"
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اولین همایش ملی- دانشجویی زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی اردیبهشت ماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
نادیده گرفتن مدیریت ریسک در ساخت دانشگاه!
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ما مدیریت عادی نداریم و باید در شرایط عادی، "مدیریت ریسک" صورت گیرد، گفت: در دنیا تجربه ساخت دانشگاه بر روی کوه وجود دارد، ولی قوانین مدیریت ریسک در آن اعمال می‌شود.
 توتال به مقامات دولتی ایران چه نوع رشوه ای داند؟!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح جزئیات رشوه شرکت فرانسوی توتال به مقامات ایرانی، آخرین اخبار درباره توسعه میدان گازی پارس جنوبی، فرزاد A و B، گلشن، فردوسی و بلال را اعلام کرد.