00:47 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

غلات

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مبنای کار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد / هیجان در بازارسرمایه‌های توسعه یافته هم وجود دارد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به نوسانی بودن ذات بازارسرمایه بیان کرد: حتی در بازارهای توسعه یافته هم رفتارهای هیجانی و نوسان وجود دارد، ولی باید با سیاست ها و نظارت درست از تکرار دایمی آن جلوگیری کنیم؛ بنابراین انتظارِ داشتنِ بازار بدون ریسک بی‌معنی است. سرمایه گذاران باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که بخش بزرگی از نوسان بازارسرمایه ایران از فضای بیرون کشور وارد می شود.
کاهش ۲.۸ واحدی میانگین P/E
نماد برتر- نسبت قیمت به درآمد (P/E) شرکت های فعال در بورس تهران طی دوره یک ماهه آبان به ۲۰.۷ واحد رسید.
گام نخست عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا محکم برداشته شد
نماد برتر- مراسم عرضه ملک وزارت دفاع در بورس کالای ایران صبح امروز با حضور رضا محتشمی پور قائم مقام بورس کالای ایران، ایمان عسکری زاده دبیر هیات اجرای فروش املاک وزارت دفاع، امیر عالمی کارشناس بورس و تامین مالی وزارت دفاع و مدیران ارشد بورس کالای ایران و چند شرکت کارگزاری برگزار شد که در پایان نخستین ملک وزارت دفاع با موفقیت مورد معامله قرار گرفت.
نخستین ملک وزارت دفاع با قیمت ۱۳میلیاردی در بورس کالا فروش رفت
نماد برتر- نخستین ملک وزارت دفاع واقع در دماوند به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع و با قیمت پیشنهادی ۱۳میلیارد تومانی عرضه کننده در بورس کالا به فروش رفت.
عرضه زمین‌ وزارت دفاع، فردا در بورس کالا
نماد برتر- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای شفاف‌سازی فروش املاک و اراضی خود، فردا نهم آذرماه برای نخستین بار زمینی واقع در شهرستان دماوند-دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع را با قیمت پیشنهادی ۱۳۰میلیارد ریال به صورت حراج در بورس کالا عرضه خواهد کرد.
برتری عرضه املاک در بورس کالا به نسبت مزایده‌ها چیست؟
نماد برتر- محمد پورسید آقایی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه ملک وزارت دفاع در روز نهم آذرماه در بورس کالا گفت: از اصلی ترین مزایای عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا، کشف نرخ منصفانه است به طوریکه این معاملات در سراسر کشور امکان رصد دارد و هر کسی در هر نقطه ای می تواند با انجام مقدماتی همچون دریافت کد و انتخاب کارگزار، در حراج فروش املاک شرکت کند و نرخ مورد نظر خود را روی تابلو ببرد.
وزارت دفاع شرایط و زمان عرضه یک قطعه زمین در بورس کالا را اعلام کرد
نماد برتر- وزارت دفاع در راستای برنامه فروش املاک مازاد، شرایط و زمان عرضه یک قطعه زمین محصور شده در شهرستان دماوند را در بورس کالا اعلام کرد.
لزوم توجه به همه ابزارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در بورس
نماد برتر- بورس ایران در مقابل بورس‌های دنیا نوپا به حساب می‌آید اما در طول همین مدت اندک فعالیت، از نظر تنوع ابزارها و نهادهای مالی و نیز از لحاظ حجم و گردش معاملات، رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.
ضعف شناسایی مالکان خانه های خالی
نماد برتر- عدم اتصال سامانه املاک و اسکان با دستگاههای مرتبط بخصوص سازمان ثبت اسناد و املاک، وضع مالیات برای خانه های خالی را دچار مشکل کرده است.
روحانی با توافق دو وزیر در واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی مخالفت کرد
نماد برتر- رئیس جمهور ضمن مخالفت با تصمیم دو وزیر برای واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی، خواستار رسیدگی موضوع در ستاد اقتصادی دولت شد.
وزیر راه و شهرسازی ۲۴ پروژه را در بندر چابهار افتتاح کرد
عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت اشتغال برای بیش‌از ۱۰۰۰ نیروی بومی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان محلی در بندر چابهار آغاز شد.
ساماندهی بازار با انتقال اتحادیه املاک به وزارت شهرسازی
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وارد مرحله تدوین بسته اجرایی در اختیار گرفتن اتحادیه املاک شده ایم گفت: الحاق اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی می تواند زمینه ارتقای وضعیت فعالان بازار مسکن از حالت سنتی به بستر جدید علمی و تخصصی را فراهم کند که ثمره های مفیدی برای مصرف کنندگان، مالکان، خریداران و مستاجران خواهد داشت.
ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و ترمینال فرآوری پسته در ورامین
نماد برتر- در جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین حوزه دام و زراعت که در وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، مورد بررسی قرار گرفت.
دو عرضه اولیه ، بازارگردانی سهام "سرچشمه"،تجدید ارزیابی زیرمجموعه ها و...
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه از عرضه اولیه دو زیرمجموعه ، تشکیل سبد بورسی ۵۰۰ میلیارد تومانی ، بازارگردانی سهام و تجدید ارزیابی دارایی زیرمجموعه ها خبر داد .
افزایش ۱۰۹ درصدی هزینه خانوارهای ایرانی در خرید خودرو
نماد برتر- در حالی طی ماه گذشته هزینه خانوارهای ایرانی نسبت به پارسال بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته که در این بین خودرو بالاترین حد تورم را به خود اختصاص داده و هزینه‌های مردم در این بخش به طور متوسط ۱۰۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.