05:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظفر

چگونه زنجیر چرخ ببندیم
پایگاه خبری راد: ناآشنا بودن رانندگان با بستن زنجیرچرخ علاوه بر ایجاد راه بندان، موجب اتلاف وقت و دغدغه و نگرانی راننده و سرنشینان خودروها می شود.
در برخی محورها تردد فقط با زنجیرچرخ
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: در حال حاضر تردد در برخی محورهای زنجان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.
مسئول تامین ایمنی کارگاهها با کارفرمایان است
پایگاه خبری راد: مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت بازرسی کار را صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها اعلام کرد.
 رییس‌کل سازمان نظام پزشکی استعفا داد!
پایگاه خبری راد: در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، رییس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور از سمت خود استعفا داد.
برتری هسته پژوهشی رباتیک اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف در چین
پایگاه خبری راد: دهمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی در شهر کینگ دائوی کشور چین برگزار شد و محققان دانشگاه صنعتی شریف در این رقابتها به برتری دست یافتند.
پرتاب 4 ماهواره تا سال 1404/تلاش برای استفاده از داده‌های ماهواره "پیام"
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فضایی ایران طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر را از برنامه‌های این سازمان نام برد و گفت: ماهواره‌های "ناهید 1 و 2" و "ایرانست 1 و 2" تا سال 1404 در مدار ژئو قرار خواهند گرفت.
تکمیل ماهواره "ظفر" تا سال آینده/تلاش برای کسب بازارهای فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره ظفر در دانشگاه علم و صنعت، گفت: دقت این ماهواره 22.5 درجه است که تا سال آینده تکمیل می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم این ماهواره را به موقع در مدار قرار دهیم.
ایجاد کنسرسیومی با حضور ۴ دانشگاه برای ساخت ماهواره سنجشی/امکان ذخیره‌ داده‌های فضایی‌ در کشور
پایگاه خبری راد: در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی در حوزه دستیابی به فناوری‌های فضایی از سوی دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف و علم‌وصنعت ماهواره‌هایی طراحی و ساخته شد، ضمن آنکه به منظور دسترسی کشور به ماهواره‌های سنجشی کنسرسیومی متشکل از محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی برای طراحی و ساخت ماهواره پارس-پ ایجادشد.
پشت پای دامداران به مصوبه سازی حمایت/شیر لبنی ها در بورس ته کشید
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.
تولید رنگ سیاه خوراکی از پوست سبز گردو/ در بستنی‌های زغالی "آرسنیک" وجود دارد؟
پایگاه خبری راد: یک دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته شیمی، با استخراج "جاگلون" از پوست سبز گردو و مخلوط آن با رنگ‌های دیگری که از چغندر و کلم استخراج شد، در نهایت موفق به تولید ماده‌ای به رنگ مشکی شده است.
جمله‌ای که این روزها در بازار زیاد شنیده می‌شود...
پایگاه خبری راد: «زودتر برو بخر، میگن دیگه نیست!» این جمله از جملاتی است که این روزها زیاد شنیده می‌شود؛ به جز این، در روزهای اخیر اتفاقاتی را هم شاهد هستیم که در طول سال‌های گذشته نمونه‌اش را به یاد نمی‌آوریم؛ حذف تخفیف‌های فروشگاه‌های بزرگ تا خودداری از فروش بیش از تعداد مشخصی کالای اساسی از نمونه‌های این رخدادهاست.
پیش‌شرط‌های بهره‌برداری از ماهواره‌ مخابراتی تا 1404/تدوین طرحی برای توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ایران برای بهره‌برداری از ماهواره بومی مخابراتی تا سال 1404، گفت: در صورت تداوم برنامه‌های تعریف‌شده در این سازمان و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، توان ساخت ماهواره مخابراتی عملیاتی جهت سرویس‌دهی در مدار GEO و قرار دادن حداقل یک ماهواره مخابراتی بومی تا افق 1404 برای کشور مهیا است.
بندر امیرآباد بهشهر منطقه آزاد تجاری شد
پایگاه خبری راد: دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران از انتخاب بندر امیرآباد بهشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری در این استان خبر داد.
شوراها می‌توانند سنگ صبور و سخنگوی مردم باشند
پایگاه خبری راد: رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات و معضلاتی که امروز شهروندان کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بر لزوم نقش آفرینی شوراها تاکید کرد و افزود: در چنین شرایطی شوراها می‌توانند سنگ صبور و سخنگوی مردم باشند.
چهار عضو شورای عالی استاندارد منصوب شدند
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور به پیشنهاد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و در حکمی، محمدرضا نعمت‌زاده، حسین محمدنبی، مسعود برومند و مظفر اعوانی را برای یک دوره چهارساله به عنوان اعضای شورای عالی استاندارد منصوب کرد.