07:05 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه گذاری

 مرکز ارتباط نهادهای مالی راه اندازی شد
نماد برتر - نهادهای مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازار سرمایه هستند و یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می شوند.
تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار
نماد برتر - در جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه که به صورت آنلاین برگزار شد با انتشار اوراق موافقت شد.
بیت‌کوین بر سر دوراهی رشد یا ریزش!
نماد برتر - تردید معامله گران در مسیر اتی بیتکوین باعث رقم خوردن روز پرنوسانی برای این رمزارز شد.
عرضه های اولیه در زمان سرخی بازار
نماد برتر - بازارهای فرابورس و بورس به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اسفندماه، میزبان عرضه اولیه سهام شرکت ریل پرداز نو آفرین با نماد (حآفرین) و شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار بانماد(مدار) هستند.
توضیحات تکمیلی درباره حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق ها
نماد برتر- مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس درباره مصوبه اخیر هیات مدیره در مورد حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت توضیح داد.
بازار جذاب است البته؛ برای ریالی‌ها!
نماد برتر - سهم شرکت هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری بوده و درآمدهای ریالی دارند و با کاهش نرخ ارز، بهای تمام شده آنها کاهش خواهد یافت، جذاب خواهند بود. خودرویی ها، بانکی ها، سیمانی ها، شوینده ها، و لاستیکی ها جذاب خواهند بود.
عرضه اولیه "اپال" به دلیل واریز ۷.۵ هزارمیلیاردی سه شرکت بورسی ایراد دارد
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو با اعلام واریز ۷.۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید سهام شرکت اُپال پارسیان توسط شرکت های "کچاد، کگل و کگهر" ، گفت: عرضه اولیه چهارشنیه ، ایراد و اشکال دارد .
زمان عرضه اولیه "اپال" قطعی شد + تغییر درصد واگذاری و قیمت
نماد برتر- پس از لغو عرضه اولیه ۱۳ درصد سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس در آذر، زمان قطعی این واگذاری برای دومین بار مشخص و مقرر شد، چهارشنبه ۷ درصد از سهام با تغییر دامنه قیمت انجام شود.
ضریب اعتباری خرید سهام ۶۰ درصدی ابلاغ شد / اجرا از دوم اسفند
نماد برتر- سازمان بورس مصوبه کیمته پایش ریسک بازار درباره افزایش ضریب اعتباری به ۶۰ درصد را به کلیه شرکت های کارگزاری ابلاغ کرد.
حذف قیمت‌گذاری دستوری از مسیرهای درست حمایت از بازار سرمایه است
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس معتقد است زمانی که صحبت از بازار می‌شود منظور محل برخورد عرضه و تقاضا است و نباید اقدام به کنترل بازار به صورت دستوری کرد. سعید اسلامی در خصوص رویکرد قیمت‌گذاری دستوری می‌گوید: بارها اعلام شده است که دولت و حاکمیت از بازارسرمایه حمایت می کند در حالیکه یکی از حمایت‌های اصولی از بازار، حذف قیمت‌گذاری دستوری است و امیدواریم به زودی نگاه دستوری به قیمت‌ها به کلی از اقتصاد کنار رود.
ابهام مالیاتی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا رفع شد
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از موافقت سازمان مالیاتی با سازوکار اجرایی رفع ابهامات مالیاتی سرمایه گذاران در ابزار گواهی سپرده کالایی خبر داد.
اثر تغییر دامنه نوسان در میان‌ و بلندمدت با شائبه دستکاری/پیش بینی روند معاملات
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اعمال دامنه نوسان نامتقارن و پیش بینی روند معاملات گفت: اثر این دستورالعمل بر رشد بازار در میان‌ و بلندمدت ادامه‌دار نبوده و شائبه دستکاری را تقویت می کند.
مشخصات کلی شرکت ۱۵۰ میلیاردی آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام در بورس
نماد برتر- شرکت آریان کیمیاتک با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد و در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام ایستاد.
اعمال دامنه نوسان نامتقارن شرکت های بورسی و صندوق ها از امروز
نماد برتر- تغییر دامنه نوسان قیمت سهام کلیه شرکت های بورسی بین مثبت ۶ تا منفی ۲ درصد و انواع صندوق های سرمایه گذاری از مثبت ۱۰ تا منفی ۴ درصد، امروز تا اطلاع ثانوی اجرا می شود.
پنج ستاره های بازار سرمایه
نماد برتر- مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران درجه بندی عملکرد حدود ۲۰۰ صندوق های سرمایه گذاری کشور را در سه بازه زمانی یک ساله، ۳ ساله و ۵ ساله مورد بررسی و محاسبه قرار داد و نتایج آن را منتشر کرد.