03:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه

راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
جذب ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع به صندوق های سرمایه گذاری
بررسی‌های انجام شده از صندوق‌های سرمایه گذاری نشان می دهد طی ماه گذشته، خالص منابع جذب شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
عملکرد محوریِ کارمزد صندوق‌ها از ماه آینده عملیاتی می‌شود
میثم فدایی از عملکرد محور شدن کارمزد صندوق‌های سهامی طی یک ماه آینده بعد از انجام اقدامات نرم افزاری خبر داد.
تصمیمات جدید در انتظر مالباختگان ETF
نماد برتر - آینده درخشانی که برای ETF ها یا همان صندوق های سرمایه گذاری دولتی متصور می‌شد، مانند سهم های دیگر بازار سرمایه سرابی بیش نبود و کار به جایی رسیده است که صندوق هایی که قرار بود عدالت را بین مردم برقرار کنند و سودده باشند، تا جایی ضرر داده اند که خریداران این صندوق در لیست مال باختگان قرار گرفته اند و صحبت از این است که ضرر آن ها چگونه جبران شود!
حذف محدودیت فعالیت پرسنل کرگزاری ها در بورس
نماد برتر - محدودیت خرید سهام تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شد و پرسنل کارگزاری ها و بستگان درجه یک آنها می توانند بدون محدودیت در سهام و اوراق با درآمد ثابت و آپشن ها، معامله کنند.
حذف محدودیت فعالیت پرسنل کرگزاری ها در بورس
نماد برتر - محدودیت خرید سهام تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شد و پرسنل کارگزاری ها و بستگان درجه یک آنها می توانند بدون محدودیت در سهام و اوراق با درآمد ثابت و آپشن ها، معامله کنند.
 مرکز ارتباط نهادهای مالی راه اندازی شد
نماد برتر - نهادهای مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازار سرمایه هستند و یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می شوند.
تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار
نماد برتر - در جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه که به صورت آنلاین برگزار شد با انتشار اوراق موافقت شد.
بیت‌کوین بر سر دوراهی رشد یا ریزش!
نماد برتر - تردید معامله گران در مسیر اتی بیتکوین باعث رقم خوردن روز پرنوسانی برای این رمزارز شد.
عرضه های اولیه در زمان سرخی بازار
نماد برتر - بازارهای فرابورس و بورس به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اسفندماه، میزبان عرضه اولیه سهام شرکت ریل پرداز نو آفرین با نماد (حآفرین) و شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار بانماد(مدار) هستند.
توضیحات تکمیلی درباره حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق ها
نماد برتر- مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس درباره مصوبه اخیر هیات مدیره در مورد حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت توضیح داد.
بازار جذاب است البته؛ برای ریالی‌ها!
نماد برتر - سهم شرکت هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری بوده و درآمدهای ریالی دارند و با کاهش نرخ ارز، بهای تمام شده آنها کاهش خواهد یافت، جذاب خواهند بود. خودرویی ها، بانکی ها، سیمانی ها، شوینده ها، و لاستیکی ها جذاب خواهند بود.
عرضه اولیه "اپال" به دلیل واریز ۷.۵ هزارمیلیاردی سه شرکت بورسی ایراد دارد
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو با اعلام واریز ۷.۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید سهام شرکت اُپال پارسیان توسط شرکت های "کچاد، کگل و کگهر" ، گفت: عرضه اولیه چهارشنیه ، ایراد و اشکال دارد .
زمان عرضه اولیه "اپال" قطعی شد + تغییر درصد واگذاری و قیمت
نماد برتر- پس از لغو عرضه اولیه ۱۳ درصد سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس در آذر، زمان قطعی این واگذاری برای دومین بار مشخص و مقرر شد، چهارشنبه ۷ درصد از سهام با تغییر دامنه قیمت انجام شود.