09:09 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار

1400/01/25 14:50

نوش داروی آقای رییس؛

تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار

نماد برتر - در جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه که به صورت آنلاین برگزار شد با انتشار اوراق موافقت شد.

به گزارش نماد برتر، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان کانال اصلی برای تامین سرمایه گذاری و تولید در کشور مطرح است، ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و بازار سرمایه به امری ملی تبدیل شده است.


محمدعلی دهقان دهنوی تصریح کرد: در کنار آن باید توجه داشت که این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست. امید می رود با برنامه ریزی ها و اهمیت یافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهی خوبی داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه بازار از درون خود توان ارتقا و توسعه دارد، ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری در سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده اند. از همین رو می توان گفت بانک و بازارسرمایه در کنار هم کار می کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند.


دهقان دهنوی با تاکید بر نقش مهم شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بر روند بازار سرمایه، ابراز داشت: توسعه فعالیت های این شرکت ها، عامل اصلی رشد اقتصادی کشور است.


وی ادامه داد: موانع توسعه برای این شرکت ها تامین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد. بازاربدهی در سال ۹۰ ، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان اوراق منتشر شده که نشان از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها دعوت کرد تا وارد فرایند انتشار اوراق شوند و تاکید کرد: سازمان بورس در نظر دارد فرایندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند.


در این دیدار مدیران هلدینگ های بزرگ کشور ضمن اشاره به تدوین برنامه های جدید با هدف ورود نقدینگی، بهبود فرآیند نقد شوندگی و تعادل بازار سرمایه سرمایه، دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.


 دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بر اساس مباحث مطرح شده به تمامی مجموعه های نهاد ناظر بازار سرمایه ماموریت داد تا طی ۴۸ ساعت آینده، موانع پیش روی هلدینگ ها رفع و فرآیند های ورود نقدینگی به بازار سرمایه تسهیل شود.