10:11 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شیر خام

گرانی نهاده‌های دامی و افزایش بی‌رویه قیمت شیر خام
پایگاه خبری راد: چندی پیش قیمت انواع لبنیات و شیر خام رسماً افزایش یافت و انجمن صنایع لبنی نرخ‌های جدید این محصولات را که افزایش چشمگیری هم داشت به کارخانه‌های زیر مجموعه خود اعلام کرد.
مرغ‌های درشت نخرید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه مردم مرغ‌های درشت مصرف نکنند، از افزایش جوجه‌ریزی و مازاد مصرف ۱۰ هزار تن گوشت مرغ خبر داد.
خوشمزه‌های غیربهداشتی، بخوریم یا نخوریم؟
پایگاه خبری راد: لبنیات ماده غذایی سرشار از کلسیم است که به‌عنوان یکی از گروه‌های غذایی که مصرف آن برای بدن بسیار مهم و ضروری است، مورد توجه قرار می‌گیرد اما این روزها فراگیر شدن باوری درباره استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز و فرآیندهای بسیاری که روی لبنیات در کارخانه‌های صنعتی صورت می‌گیرد، باعث شده لبنیات سنتی مورد استقبال قرار گرفته و شاهد رشد قارچ‌گونه‌ آنان در هر کوچه و خیابانی باشیم.
افزایش ۴۵ درصدی قیمت مرغ در لرستان
پایگاه خبری راد:مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: قیمت مرغ ۴۵ درصد افزایش داشته است.
سوسیس و کالباس با این برند را نخرید
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی "دهکده پروتئین غیراستاندارد است"، اعلام کرد از مردم درخواست می کنیم که محصولات تولید شده با این نام و نشان را خریداری نکنند.
قیمت جدید شیر خام و لبنیات اعلام شد + جدول
پایگاه خبری راد: براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر خام کیلویی ۱۵۷۰ تومان تعیین شد که بر این اساس، قیمت سه قلم کالای لبنی مشمول گروه یک کالای اساسی از جمله شیر، ماست و پنیر مصوب و ابلاغ شد.
تعیین نرخ شیر با کدام وزیر؟!
پایگاه خبری راد: در حالی تصویب نرخ خرید تضمینی شیر خام روی میز وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که مشخص نیست چرا وزارت جهاد کشاورزی با وجود تصویب و اجرایی شدن قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، در این زمینه تصمیم‌گیری نمی‌کند و هنوز تصویب و ابلاغ این نرخ در وزارت صنعت است.
نرخ شیر خام همچنان روی میز آقای وزیر
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قرار بود نرخ خرید شیر خام تغییر کند، مدیرعامل اتحادیه دامداران اعلام کرد که این نرخ همچنان روی میز وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و با وجود توافق دامداران با صنایع لبنی، هنوز نهایی و تصویب نشده که به نظر می‌رسد این نرخ مورد تایید آقای وزیر نیست.
چرا نمی‌توانیم کره تولید کنیم؟
پایگاه خبری راد: کره یک محصول پروتئینی پرمصرف در سبد خانوار است که با وجود تولید مناسب لبنیات، آن را وارد می‌کنیم؛ اما این در حالی است که به گفته کارشناسان صنایع لبنی می‌توانیم در تولید این محصول هم خودکفا شویم.
تعطیلی ۶۰ مرغداری و مرکز غیرمجاز پرورش ماهی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال تاکنون ۶۰ مرغداری‌، مرکز تکثیر و پرورش ماهی و دیگر مراکز غیر مجاز با حکم قضایی تعطیل شده است.
نرخ خرید شیر از دامداران اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تعیین نرخ خرید حمایتی شیرخام از دامداران به قیمت کیلویی ۱۴۴۰ تومان خبر داد.
با گرانفروشی لبنیات باید برخورد شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که اگر کارخانه‌های لبنی مرتکب تخلف شده و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند، دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.
انحصار در خرید شیرخام عمدی نیست/ کیفیت دلیل اصلی انتخاب است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد که هیچ انحصاری در خرید شیر خام از دامداران وجود ندارد اما دلیل اینکه برخی احساس می‌کنند چنین انحصاری شکل‌گرفته دلیل دیگری دارد که به کیفیت تولید برمی‌گردد، چرا که عمدتا دامداران صنعتی می توانند تا حد بالایی کیفیت تولید خود را حفظ کنند.
صفحه قبل | صفحه بعد