18:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهر یزد

اما و اگرهای انتقال آب به یزد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: خط دوم انتقال آب یزد به عنوان مهمترین طرح تأمین آب مورد نیاز استان در صورتی آغاز و اجرایی می شود که اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال 98 دیده شود و در غیر اینصورت اجرای این طرح بلاتکلیف است.
خنجر معماری غرب بر بدنه سنتی یزد
پایگاه خبری راد: خانه‌های قدیمی در یزد از نظر وضعیت استقرار عموماً در جهت قبله قرار داشته‌اند و این جهت‌گیری از نظر اقلیمی، شرایطی را به وجود می‌آورده تا فضاهای تابستانی و اتاق‌های زمستانی به نحوی منطقی پیرامون حیات مرکزی قرار گیرند.
در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
پایگاه خبری راد: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور مشکلات ناشی از کمبود منابع آب در کشور را ناشی از برخی سومدیریت ها برشمرد و گفت: اگر همین منابع آبی موجود در کشور را درست مدیریت و مصرف کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
یزدی‌ها به انتقال آب دل خوش نکنند
پایگاه خبری راد: مشاور ارشد مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی با تاکید بر این که ادامه حیات در استان یزد مستلزم کاهش 30 درصدی مصرف آب است، تاکید کرد: وگرنه روزگاری فرا می‌رسد که ادامه زندگی و فعالیت در این منطقه سخت شده و احتمال مهاجرت از این استان به سایر مناطق خواهد بود.
۸۰ درصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی یزد فرسوده است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان این که از سال 91 تاکنون دولت هیچ کمکی به طرح نوسازی حمل و نقل عمومی نکرده است، گفت: ۸۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر یزد فرسوده است.
600 میلیارد تومان برای تکمیل طرح فاضلاب یزد نیاز است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اجرای کامل طرح فاضلاب یزد به 5 سال زمان نیاز دارد، گفت:‌ بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب شهر یزد نیاز است.
پسابی که بر سرش دعواست
پایگاه خبری راد: مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اعلام اخطارهایی به صاحبان تخصیص سهم پساب به دلیل عدم استفاده از سهم خود تاکنون که منجر به ایجاد مانداب کنونی در منطقه تصفیه‌خانه یزد شده است، از تصمیم وزارت نیرو برای تزریق پساب تصفیه‌خانه یزد به منابع آب زیرزمینی در قالب یک طرح پایلوت کشوری خبر داد.
ارتقاء کیفیت زندگی مردم در طرح بازآفرینی شهری
پایگاه خبری راد: مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد ارتقاء کیفیت زندگی مردم را هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: سطح زندگی مردم باید در بخش مسکن و فضای شهری ارتقاء پیدا کند و تلاش شود نیاز جامعه به مسکن مناسب و با کیفیت تامین شود.
چرا یزد قطب نساجی ایران است؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن نساجی استان یزد اظهار می‌کند: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.
دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های سامسونگ
پایگاه خبری راد: به گفته وزیر ارتباطات به‌دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شود.
سه طرح دولت برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: بازآفرینی شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل و رونق گردشگری سه طرح مهم دولت برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر است که تا پایان امسال دنبال می‌شود.
مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ آذرماه
پایگاه خبری راد: تصویب کلیات طرح اصلاح بودجه برای کمک به مناطق زلزله‌زده، سوال نمایندگان از وزیر نفت، مصوبه مجلس برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد و... از جمله مهمترین اخبار امروز ( سه‌شنبه) بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
استفاده نادرست از تکنولوژی یک پدیده شوم برای آب‌های زیرزمینی است
پایگاه خبری راد: رییس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه‌ای یزد دستگاه‌های آب شیرین‌کن را مصداق بارزی از استفاده نادرست از تکنولوژی و آن را یک پدیده شوم در راستای نابودی آب‌های زیرزمینی خواند.
چاره اردکانیان برای چالش‌های وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: رضا اردکانیان که روزگذشته توانست با رای بالا وارد وزارت نیرو شود، توجه به مساله بحران آب و حل چالش‌های فوری موجود در حوزه آب و انرژی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.
متهمان اصلی بحران در منابع آبی ایران؛ تغییر اقلیم یا سد سازی
پایگاه خبری راد: وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور که برخی از آن با عنوان «ورشکستگی » نام می برند ، در زمان حاضرمهمترین چالش این روزهای محیط زیست ایران محسوب می شود . براساس هشدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ۷۰ درصد مشکلات کشور از آب است و بی ‌توجهی به بحران آب ایران را نابود خواهد ساخت.