18:55 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیلی

 اوضاع خنده‌دار لبنیات
نماد برتر- یک شهروند اراکی که از اوضاع نابسامان بازار لبنیات عصبانی است و به قول خودش برای رفع این مشکل هم دستش به جایی نمی رسد، می گوید " کار به جایی رسیده که فقط می توانیم به این اوضاع بخندیم!"
زیان‌های قیمت‌ دستوری در صنعت سیمان و دو راهکار + افزایش سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل سیمان لار سبزوار با اشاره به زیان‌های قیمت‌ دستوری از افزایش ۵۰ درصدی صادرات و افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خبر داد و دو راهکار برای برون‌رفت از شرایط کنونی صنعت ارائه کرد.
برآورد چادرملو از تامین مالی۵۰ هزار میلیارد تومانی طرح های توسعه
نماد برتر- سرپرست مدیریت مهندسی توسعه و فناوری چادرملو گفت: برای اجرای طرح های توسعه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با اجرای آنها تحول عظیمی ایجاد می شود.
پایان استخراج نفت در دانمارک تا ۳۰ سال دیگر
نماد برتر- دولت دانمارک استخراج نفت از دریای شمال را در سال ۲۰۵۰ خاتمه خواهد داد و هشتمین دور مجوز را که اوایل امسال اعلام شده بود را لغو می کند.
۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها
نماد برتر- افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر سبب شد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال 1392 به ۱۰ درصد برسد و طبق اعلام معاون وزیر نفت با افزایش مقدار خوراک گاز نیروگاه‌ها معادل ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خورد و ایران از واردکننده گازوئیل به صادرکننده آن تبدیل شد.
"فروس" صورت های مالی ۶ماهه منتشر کرد
نماد برتر- شرکت فروسیلیس ایران صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ را منتشر کرد.
۲۸ نماد بورسی متوقف شدند
نماد برتر- از میان نمادهای بورسی تا تاریخ ۲۸ آبان ماه ۲۸ نماد بورسی به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و غیره متوقف شدند.
ارسال استوری در توییتر برای همه کاربران فعال شد
نماد برتر- شرکت توییتر محصول مشابه استوری در اسنپ چت و اینستاگرام به نام فلیتس (Fleets) را در سطح جهانی عرضه کرد که به کاربران امکان می دهد عکسها و ویدیوهایی ارسال کنند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.
ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در انگلیس تا ۱۰ سال دیگر
نماد برتر- بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد زمان ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی را از سال ۲۰۳۰ اعلام کند که پنج سال زودتر از برنامه ریزی قبلی خواهد بود.
محققان کشور سلول‌های خورشیدی قابل چاپ ساختند
نماد برتر- گروهی از محققان در دانشگاه یزد با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی وریاست جمهوری موفق به تولید نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی قابل چاپ شدند.
در بیست و دومین نشست وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف چه گذشت؟
نماد برتر- بیست و دومین نشست سالانه وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.
انتخاب مردان بایدن از میان چهره‌های فناوری
نماد برتر- جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا برای کمک به انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید به شرکتهای بزرگ فناوری اتکا کرده است.
پذیرش ۲۷ شرکت در فرابورس در ۳ ماه گذشته / پرونده ۳۰۰ شرکت در حال بررسی است
نماد برتر- مدیر پذیرش فرابورس ایران از پذیرش ۲۷ شرکت از صنایع مختلف شامل فلزات اساسی، دارویی، غذایی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات در ۳ ماه اخیر در فرابورس ایران خبر داد و گفت: که در حال حاضر ۳۰۰ پرونده پذیرش در فرابورس در حال بررسی است.
سه مدل جدید رایانه مک اپل رونمایی شد
نماد برتر- شرکت آمریکایی اپل مدلهای جدید رایانه مک را که در آنها به جای اینتل، از پردازنده های ساخت خود این شرکت استفاده شده است، رونمایی کرد.