03:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرچشمه

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی "فملی" و برنامه انتشار اوراق بیمه سهام
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس با هدف حمایت از سهامداران خرد از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام و رایزنی با سازمان بورس برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خبر داد.
پیشنهاد یارانه ۶ هزار میلیارد تومانی برای تأمین کودهای کشاورزی
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که برای تأمین کودهای کشاورزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر بگیرد تا هم کود فسفاته و هم پتاسه با شرایط سال گذشته توزیع شود.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
کسب سود ۴ هزار میلیاردی "وخارزم" از واگذاری های خود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، فروشنده و خریدار سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال سود کسب کرد.
برنامه‌ریزی برای تولید ۵۵۰ هزار تنی کاتد مس تا سال ۱۴۱۰
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در زمینه تولید مس در افق ۱۴۱۰ اعلام کرد که برای سال جاری نیز برنامه تولید ۲۸۰ هزار تنی کاتد و ۳۳۵ هزار تنی آند در نظر گرفته شده است.
آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
تداوم نامشخص جریان آب در زاینده رود
پایگاه خبری راد: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۷۱۳ میلیون مترمکعبی مخزن سد زاینده‌رود، گفت: هنوز تصمیمی برای تداوم جریان آب زاینده‌رود بعد از نیمه دوم خرداد ماه اتخاذ نشده است.
ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران به قوه قضاییه
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی گزارش تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران آن را به قوه قضائیه ارجاع دادند.
عدم ثبات قیمت ارز کالاها را چند نرخی کرده است
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که گرانی و گران‌فروشی دو مقوله متفاوت است، اظهار کرد: عدم ثبات نرخ مواد اولیه عاملی شده تا قیمت نهایی کالاها با یکدیگر متفاوت باشد و در سطح نظارت مشکلاتی را ایجاد کند.
احتمال عرضه دو ایرپاد جدید توسط اپل
پایگاه خبری راد: طراحی ایرپادهای شرکت اپل چیزی بود که می‌توان گفت دنیای هندزفری‌ها را متحول کرد. اکنون نیز این شرکت قصد دارد احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی دو مدل جدید معرفی کند که گفته می‌شود یکی از آنها از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار است.
چه عواملی بر شاخص قیمت مواد غذایی تاثیرگذار است؟
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد برخی سیاست‌های پولی در درازمدت منجر به افزایش شاخص قیمت مواد غذایی می‌شود.
کشاورزی مازندران در معرض نابودی پس از سیل/ همچنان یک نفر مفقود است
پایگاه خبری راد: بیش از سه هفته از سیلاب مازندران می‌گذرد و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشت زندگی مردم به روال عادی ادامه دارد، این در حالی است که همچنان گاز 300 خانه در حاشیه رودخانه تلار سوادکوه قطع و یک نفر پس از سیل نخست در میاندورود مفقود شد، در این میان، نکته بسیار مهم و حیاتی، خطر نابودی کشاورزی مازندران پس از سیل است.
اروپا بزرگ‌ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی است!
پایگاه خبری راد: دویچه بانک در گزارشی اعلام کرد بزرگترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی از اروپا سرچشمه می‌گیرد.
خودروسازی را فکر زمستان نبود
پایگاه خبری راد: خودروسازان باید از فرصت توافق هسته‌ای و پسابرجام استفاده و دامنه داخلی‌سازی قطعات را گسترش می‌دادند تا در صورت تکرار ماجرای تحریم، دوباره در گرداب افت تیراژ فرو نروند.
معدن سرزنده و رو به جلو
پایگاه خبری راد: رئیس خانه معدن: به طور کلی بخش معدن طی این سال‌ها حرکت رو به جلو داشته و از بخش‌های موفق اقتصاد بوده است.