02:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرامیک

عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.
بازارگردانی سهام پنج نماد بورسی دیگر از ۱۲ آبان آغاز شد
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام پنج شرکت بورسی دیگر با دامنه مظنه ۳ درصدی و حداقل حجم سفارش انباشته و معاملات روزانه از ۱۲ آبان آغاز شد.
چرخش مدیران بورس به موقعیت خرید
نماد برتر- به دنبال اصلاح ۳۵ درصدی شاخص کل بورس به نظر می‌رسد نگاه سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار سرمایه تغییر کرده است.
معاملات دیروز زیرمجموعه "تاصیکو" باطل شد / بازگشایی امروز نماد
نماد برتر- بورس تهران ار عدم تایید کلیه معاملات امروز زیرمجموعه سرمایه گذاری صدر تامین خبر داد و اعلام کرد: این نماد امروز با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله است.
امکان تولید طیف وسیعی از نانوالیاف با دستگاه الکتروریسندگی ایران‌ساخت فراهم شد
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با تولید تجهیزات الکتروریسندگی خودکار، امکان تولید الیاف صاف، متخلخل، هسته‌ای پوسته‌ای و نانوالیاف چندجزئی را در کشور فراهم کرده و توانستند طیف وسیعی از نانوالیاف را به بازار عرضه ‌کنند.
اثر نوسان مصالح بر قیمت مسکن ملی
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته هزینه مصالح ساختمانی تا پایان مرحله اسکلت ۱۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: به اعتقاد من قیمت هر متر مربع مسکن ملی بیش از ۲.۷ میلیون تومان خواهد بود.
کاربردی شدن نانوسیلیس محققان کشور در ۴ شرکت کاشی‌سازی
نماد برتر- نانو سیلیس یکی از شرکت‌های فناور به دلیل "امکان فرموله کردن این محصول توسط این شرکت برای صنایع" و "قیمت کم و کارایی بالا، در محصولات کاشی و سرامیک ۴ شرکت صنعتی کاربردی شد.
سه قابلیت اندرویدی که آیفون ۱۲ ندارد
نماد برتر- جدیدترین مدل آیفون اپل که از روز جمعه امکان پیش سفارش آن آغاز می شود، تغییراتی شامل طراحی به روز شده، حمایت از ۵G، دوربینهای بهبود یافته و گزینه های جدید اندازه گوشی دارد که آن را از مدل آیفون ۱۱ متفاوت می کند.
آپکو خدمات خود را به صورت سیار ارائه می‌کند
نماد برتر- مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو)، از برنامه همکاری با امداد خودروی ایران برای ارسال،‌ تحویل و نصب قطعات آپشن بر روی خودرو به صورت سیار خبر داد.
کدام نمادهای بورسی متوقف شدند؟
نماد برتر- از میان نمادهای بورسی، ۲۹ نماد تا تاریخ ۱۶ مهرماه به دلایل مختلف از جمله افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یا ب، تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی سالیانه و... متوقف شده اند.
چالش‌هایی که وزارت صمت مجبور به حل آن است
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد از تولید ناخالص ملی کشور در وزارت صمت است، می‌طلبد مجموعه نهادهای قانون‌گذار، نظارتی، بانک مرکزی و کارشناسان اقتصادی و صنعتی کمک کنند و وزیر صمت با تشکیل کمیته‌های مشورتی بتواند راهبردهای از قبل تعریف شده و برنامه‌ریزی عملیاتی را بدرستی بازبینی و بازشناسایی کنند.
علت توقف نماد شستا ، بورس تهران ، کشتیرانی، بانک صادرات و ۳۱ شرکت دیگر
نماد برتر- نماد شرکت ۳۴ بورسی از جمله شستا ، بورس تهران ، کشتیرانی ، بانک کارآفرین ، بانک صادرات و... به دلایل مختلف تا اول مهر بسته شده است .
گام موفق برق منطقه‌ای یزد در جهت خودکفائی ساخت قطعات کم‌یاب پست‌های برق
نماد برتر- قطعات کمیاب تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در معاونت بهره‌برداری این شرکت ساخته شد.
تعداد شرکتهای ایرانیان مقیم خارج که در پارک مستقرند/صادرات ۲۷ میلیون یورویی محصولات دانش‌بنیان
نماد برتر- رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۲۸ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک توسط ایرانیان مقیم خارج راه‌اندازی شده است، گفت: در سال گذشته ۵۰ محصول تولید شده در پارک فناوری پردیس به ارزش ۲۷ میلیون یورو به ۲۲ کشور صادر شده‌ است.
ساخت نانوکاتالیست سبز برای حذف پساب نساجی و فاضلاب
نماد برتر- پژوهشگران دانشگاه آزاد کاتالیست‌های دوستدار طبیعت با استفاده از عصاره یک نوع گیاه برای حذف آلاینده‌های رنگی از فاضلاب صنایع نساجی و تصفیه آب‌وفاضلاب در فاز آزمایشگاهی تولید کردند.