08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سایبر

راه‌حل‌های امنیتی برای شرکت‌هایی که دورکاری می‌کنند
نماد برتر-شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت‌ها روش‌های امنیتی درستی برای مقابله با باج‌افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون برخی سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه‌حل‌های قدیمی منسوخ پیروی می‌کنند.
الزام دریافت مجوز پدافند غیرعامل برای طرح‌های پتروشیمی
نماد برتر-رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ضرورت دریافت مجوز پدافند غیرعامل پیش از اجرای طرح‌های پتروشیمی تأکید کرد.
شناسایی بات‌نتی که به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند
نماد برتر- بات‌نت KashmirBlack شناسایی شده که به‌طور گسترده پلتفرم‌های مدیریت محتوای پرکاربرد را آلوده می‌کند و با استفاده از سرویس‌های ابری، به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند.
چگونگی حمله باج‌افزاری به یکی از زیرساخت‌های کشور
نماد برتر- بررسی‌های اولیه در آزمایشگاه مرکز مدیریت راهبردی افتا نشان می‌دهد که مبدا اصلی حمله اخیر باج‌افزاری، اجرای یک کد پاورشل از روی یکی از سرورهای DC سازمان بوده است.
توافق عربستان با هواوی و عصبانیت احتمالی آمریکا
نماد برتر- سازمان دیتا و هوش مصنوعی عربستان سعودی تفاهم نامه ای با شرکت‌های IBM، علی بابا کلود و هواوی در زمینه هوش مصنوعی امضا کرد.
جهرمی: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.
چند راهکار برای حفاظت از حریم خصوصی در فضای مجازی
نماد برتر- یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنت، گفت: هرچند ممکن است اطلاعاتی که از این طریق در معرض خطر هستند، حساس و حیاتی نباشند، با این حال از دیدگاه امنیت دیجیتال تهدید به حساب می‌آیند اما برای محافظت از اطلاعات می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد.
تایید حمله سایبری به دو سازمان دولتی
نماد برتر- مرکز ماهر اعلام کرد رخداد حمله مهم سایبری، مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند.
کلاهبرداری از مدیران وب‌سایت‌ها به روش تبلیغات سئو
نماد برتر- شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی شروع شده است و آگهی‌هایی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند و زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد.
شناسایی هکرهای مزدور در خاورمیانه
نماد برتر- نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلماتهای سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده اند.
اختلال هکری در سیستم‌های صنعتی
نماد برتر- محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوءاستفاده کنند.
نفوذ نرم‌افزارهای جاسوسی از طریق پیام‌رسان‌های جعلی
نماد برتر- محققان امنیتی با ردیابی یک نمونه بدافزار، نرم‌افزار جاسوسی اندرویدی جدیدی را ردیابی کردند که از طریق پیام‌رسان‌های جعلی مانند Threema ، Telegram و WeMessage توزیع می‌شد.
صنعت کشتیرانی جهان قربانی حمله سایبری شد
نماد برتر- صنعت کشتیرانی جهان در کمتر از یک هفته برای دومین بار هدف حمله سایبری قرار گرفت که نگرانیها نسبت به مختل شدن زنجیره تامین را در شرایط بغرنج فعلی برانگیخت.
مسیرهای تاثیرگذار بر صنایع در پساکرونا
نماد برتر- اختلال در زنجیره تامین، نیاز به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کار از راه دور و عوامل بی‌شمار دیگر موجب شده کارگران، تجارت یا صنعت تحت تاثیر نتایج همه‌گیری کووید-۱۹ قرار گیرند.
باگ امنیتی اینستاگرام برطرف شد
نماد برتر- محققان امنیت سایبری یک آسیب پذیری را در اپلیکیشن اینستاگرام شناسایی کرده بودند که به هکرها اجازه می داد کنترل تلفن هوشمند کاربران را به دست گرفته و از آنها جاسوسی کنند.