18:36 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنو

چرا کاهش نرخ دلار، سایر کالاها را ارزان نکرد!؟
پایگاه خبری راد: کاهش نرخ ارز در چند وقت اخیر تاثیری بر قیمت کالاهای مصرفی و خدماتی نداشته است. کارشناسان دلایل متعددی را برای این موضوع عنوان می‌کنند.
کاهش نرخ دلار لوازم خانگی را ارزان نمی‌کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: کاهش نرخ دلار در بازار آزاد تاثیری بر قیمت لوازم خانگی ندارد،‌ چرا که صنعت لوازم خانگی از ارز نیمایی استفاده می‌کند که نرخ آن در ماه‌های اخیر افزایش هم داشته است.
همه چیز درباره پدافند سایبری ایران
پایگاه خبری راد: در هم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، ناگزیر ضرورت یک زیرساخت حیاتی امن در فهرست بایدهای سازمان‌ها قرار داده تا شاهد تأثیرگذاری تهدیداتی از جنس سایبری نباشیم. پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات هم بر همین مبنا کلید خورده است.
ظرفیت تولید لوازم خانگی، ۳ برابر نیاز کشور
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد که ایران می‌تواند حداقل سه برابر نیاز بازار کشور، لوازم خانگی تولید کند؛ این در حالی است که سال گذشته واحدهای فروش بارها مدعی شدند که تولیدکنندگان داخلی با تزریق قطره چکانی به واحدهای فروش، بازار لوازم خانگی را با بحران روبرو کرده‌اند و گزارش‌های میدانی نیز حاکی از کمبود یا نبود برخی از انواع محصولات در بازار بود.
توسعه آکادمیک طب سنتی ایرانی با نظارت رسمی وزارت بهداشت
پایگاه خبری راد: اداره کل طب ایرانی وزارت بهداشت همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اهم فعالیت‌ها و عملکرد این حوزه را در بخش توسعه آکادمیک طب سنتی ایرانی اعلام کرد.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
بیغوله‌هایی به نام کاخ‌های پهلوی + عکس
پایگاه خبری راد: در جزیره کیش عمارت‌های شاخصی از دوره پهلوی دوم باقی مانده که از بین آن‌ها دو ساختمان، اقامتگاه خاندان محمدرضا، شاه دوم پهلوی بوده که سال‌ها است به حال خود رها شده‌اند و رو به ویرانی‌اند.
قیمت های لوازم خانگی سر به فلک کشیده!
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش حداقل ۸۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل و افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی محصولات با برند خارجی در این حوزه خبر داد.
اکثر زنان ایرانی با خشونت مواجهند
پایگاه خبری راد: آمار جهانی می‌گوید که 33 درصد زنان جهان خشونت می‌بینند، در حالیکه آمار کارشناسان می‌گویند که 66 درصد زنان ایرانی با خشونت مواجه هستند.
«ابتدایی‌»ها نباید دروس کلاس را تکرار و رونویسی کنند
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این طرح تاکید بر این است که دانش‌آموز مجبور به بازنویسی و تکرار یک متن نشود.
مشاوره برای خرج کردن اسکناس جعلی!
پایگاه خبری راد: افرادی که اقدام به جعل پول می‌کنند، پول‌های تقلبی را با نصف قیمت به مشتریان می‌فروشند و به آنها مشاوره هم می‌دهند که چطور باید از این پول‌ها استفاده کنند.
افزایش نرخ تضمینی محصولات کشاورزی
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی از بررسی نرخ خرید تضمینی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: امسال این نرخ‌ها حتما افزایش پیدا می‌کند.
اسامی ۷ برند غیراستاندارد سیم و کابل
پایگاه خبری راد: بازرسان استاندارد در جریان بازرسی از بازار در ماه گذشته، هفت برند غیراستاندارد سیم و کابل را شناسایی و ۴۴ هزار متر سیم و کابل غیراستاندارد توقیف کردند.
ارائه شاهدی جدی برای تائید نظریه گرانش تعمیم‌یافته
پایگاه خبری راد: مقاله اعضای هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان در مجله نیچر به چاپ رسید.
شناسایی ۸۷۰۰ بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۳ هزار بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.