00:50 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زندانی

اتمام کوتاهترین بزرگراه رفت و آمد به کرج!
پایگاه خبری راد: ساخت ادامه بزرگراه همت پروژه استراتژیک استانی به حساب می‌آید زیرا با اتصال بزرگراه شمالی کرج به ادامه بزرگراه همت، ارتباط شهر کرج و تهران در کوتاه‌ترین مسیر ممکن و با کمترین ترافیک میسر می‌شود.
نفس کار خوب است؛ اما شیوه اجرا اشتباه
پایگاه خبری راد: ‌خبر جمع‌آوری معتادان، متکدیان، عرضه‌کنندگان قلیان و کودکان کار چند روزی است در فضای مجازی منتشرشده است. به گفته شهردار بندرعباس سالانه چندین مرتبه این اقدام صورت می‌گیرد، اما اینکه چرا این موضوع تاکنون ریشه‌کن نشده است، موضوعی است که اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است. به نظر می‌رسد در این مسیر آسیب‌پذیرترین گروه، کودکان کار هستند.
۱۳ کشته طی شورشی در زندان تاجیکستان
پایگاه خبری راد: برخی منابع امنیتی تاجیکستان اعلام کردند روز گذشته (چهارشنبه) در پی شورش زندانیان در شهر "خجند" دست کم ۱۳ تن کشته شدند.
نجات ۴۳ کودک در انتظار حکم قصاص، طی ۱۳ سال
پایگاه خبری راد: یکی از اعضای جمعیت امام علی(ع) از نجات ۴۳ کودک در انتظار حکم قصاص، طی ۱۳ سال خبر داد.
واریز ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان زندان‌ها توسط برنامه و بودجه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از واریز ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان زندان‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
دست به دامن افغانی‌کِش‌ها ...
پایگاه خبری راد: جانش را گذاشته کف دستش برای یک لقمه نان؛ تا فرار کند از مردنی که هر لحظه انتظارش را می‌کشد. می‌خواهد، دور شود از این همه ناامنی که خیلی وقت است، روزگارش را سیاه کرده؛ برای همین هم دست به دامن افغانی‌کِش‌ها شده تا او را به بهشت موعودش برسانند.
حقوقی که مردان با «ازدواج» به‌دست می‌آورند
پایگاه خبری راد: یک فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه زندانی شدن مردان به دنبال جرائم مرتبط با پرداخت مهریه، عوارض ناگوار اجتماعی به همراه خواهد داشت، گفت: با بهره‌مندی از «شروط ضمن عقد ازدواج» و یا پس از آن، وضعیت زن در خانواده تثبیت شده و او نیازی ندارد با هر چالشی که خانواده بدان مبتلا می‌شود به فکر استفاده ابزاری از «مهریه» بیفتد.
روشنفکری جهان سومی‌ با تغییر قوانین مهریه
پایگاه خبری راد: پدر مددکاری اجتماعی ایران نسبت به پیشنهاد «پرداخت سکه مهریه به نرخ روز عقد» واکنش نشان داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز، نرخ اقلام و هزینه‌های دیگر نیز افزایش داشته و زنان باید بعد از طلاق، متناسب با نرخ روز مایحتاج زندگی‌شان را تأمین کنند لذا در پس این پیشنهاد هیچ منطق عقلانی وجود ندارد.
مخوف‌ترین قاتل سریالی ایران
پایگاه خبری راد: مجید سالک‌محمودی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی ایران بود. او در طول پنج سال، ۳۰ زن را با طناب سفید رنگ خفه کرد.
آنگاه که یک پدیده «هواشناسی» به «آسیب اجتماعی» بدل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان هواشناسی، تاثیر گرمایش جهانی روی سکونت‌گاه‌های انسانی اعم از شهری و روستایی را تایید می‌کند و معتقد است که گرمایش جهانی به عنوان یک پدیده مخرب هواشناختی، پتانسیل آن را دارد که به یک پدیده مخرب اجتماعی هم تبدیل شود.
آخرین آمار ابتلاء به هپاتیت در ایران/ لزوم درمان سالانه ۱۰هزار زندانی مبتلا
پایگاه خبری راد: رئیس شبکه هپاتیت ایران ضمن ارایه آخرین آمار و ارقام مبتلایان به انواع هپاتیت در کشور، با بیان این‌که برای درمان هپاتیت C در زندان‌ها، برنامه منسجمی وجود ندارد، بر لزوم درمان سالانه ۱۰هزار زندانی مبتلا به این بیماری در جهت حذف بیماری تا سال ۱۴۱۰ در کشور تاکید کرد.
سوالات 4 نماینده از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده میزبان وزرای نیرو و جهادکشاورزی برای پاسخ به سوال کامران، محجوب، قاضی‌پور و شاعری هستند.
آخرین وضعیت "سل" در ایران/ 2 استان، کانون بیماری
پایگاه خبری راد: میزان بروز سل در ایران ۱۰ برابر کمتر از آمار جهانی است و از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ مورد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. از طرفی هم میزان بروز سل مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا است و این حاکی از موفقیت چشمگیر کشور در کنترل این بیماری است.
 در کنار مطالبه‌گری، از دولت به طور کامل حمایت می‌کنیم
پایگاه خبری راد:یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما مطالبه‌گر خواهیم ماند، سیاست اقتصاد را نقد می‌کنیم اما از دولت حمایت می‌کنیم، چون ناامیدی برادر مرگ است.
امروز کسی نباید به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی شود
پایگاه خبری راد: معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: بدهکاران مهریه می‌توانند به دادگاه‌ها مراجعه و درخواست تعدیل احکام مهریه را بدهند و اظهار ناتوانی خود از پرداخت آن را اعلام کنند و قضات محترم باید این موضوع را خیلی سریع رسیدگی کنند و نگذارند کسی در این خصوص به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی شود.