01:53 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتحادیه فروشندگان

علت افزایش قیمت هندوانه در بازار چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت انواع میوه در بازار خبر داد و گفت: در کنار این کاهش قیمت‌ها، انواع سبزی و برخی محصولات همچون هندوانه، گوجه فرنگی و سیب زمینی افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند که منطقی به نظر نمی‌رسد.
سایت‌های اینترنتی بازار خودرو را به هم ریخته‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج، یکی از علل گرانی خودرو را فعالیت سایت‌های اینترنتی و اعلام قیمت‌های ناعادلانه در این سایت‌ها عنوان کرد.
تلفن همراه مسافری یک ماه دیگر مهلت گرفت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه با بیان اینکه نیاز بازار از طریق کالای مسافری تأمین می‌شود، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سامانه رجیستری برای واردات و ثبت تلفن همراه مسافری باز است.
امسال سال فراوانی میوه است/ قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: روسای اتحادیه‌های مرتبط بخش خصوصی می‌گویند که قیمت انواع میوه و تره‌بار در سال جاری با توجه به فراوانی آنها به زودی روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
قیمت گوشت در ماه رمضان افزایش نخواهد داشت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز مشهد گفت: در ماه رمضان قیمت گوشت افزایش نداشته و مشکلی در این ماه نخواهیم داشت.
کلاه مالیات بر ارزش افزوده سرتان نرود!
پایگاه خبری راد: طبق قانون برخی از صنوف عرضه‌کننده مواد غذایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند که از آنها می‌توان به واحدهای صنفی عرضه‌کننده جگر، دل، قلوه، کله پاچه، کبابی، آش، حلیم، اغذیه‌فروشان خرد، واحدهای بیرون‌بر و تهیه غذا اشاره کرد. بنابراین در صورت تهیه غذا از این واحدها دقت کنید که مبلغی به عنوان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از شما دریافت نکنند.
قیمت ۴۰۰ هزار تومانی گوجه سبز منطقی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: قیمت نوبرانه گوجه سبز منطقی نیست و تا زمانی که قیمت اقتصادی و منطقی برای این محصول اعلام نشود از سوی واحدهای صنفی مجاز زیرمجموعه اتحادیه عرضه نخواهد شد.
چشم‌بادامی‌ها از بازار تلفن همراه ایران دل می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: در حالی‌که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی‌بر خروج شرکت‌های به‌نام خارجی از بازار تلفن همراه ایران به گوش می‌رسد، اما رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه می‌گوید، این شرکت‌ها قصد ترک ایران را ندارند و بازار نیز به این شایعات توجهی ندارد.
ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در بازار موتورسیکلت
پایگاه خبری راد: در هفته گذشته که اولین هفته گشایش بازارهای اقتصادی در سال جدید بود، در بازارهای مختلف قیمت‌های پرتی برای کالاها اعلام شد که بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نبود. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم‌یدکی معتقد است قیمت‌های اعلامی غیرواقعی جایگاهی در بازار نداشته و خریداری برای این قیمت‌ها وجود ندارد.
عرضه گوشت مرغ دولتی در کنار بازار آزاد چند نرخی!
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه مسئولان از تأمین و توزیع گسترده گوشت مرغ تنظیم بازاری و وفور آن در بازار و سطح خرده‌فروشی خبر می‌دهند اما نگاهی به بازار نشان می‌دهد که همچنان برخی از فروشندگان محصولات پروتئینی نمی‌توانند آن را با نرخ تنظیم بازاری تهیه کنند و با وجود کاهش قیمت، همچنان مرغ در بازار دو و حتی چند نرخی است.
گوشت مرغ همچنان دونرخی است
پایگاه خبری راد: گوشت مرغ در بازار دونرخی شده و با وجود اینکه مردم آن را از بازار آزاد کیلویی حدود ۱۶ هزار تومان می‌خرند، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد که این نرخ به هیچ وجه مورد تأیید نیست و همه می‌توانند از گوشت مرغ تنظیم بازاری کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی که در بازار به وفور پیدا می‌شود، استفاده کنند.
فعالیت در بازارهای متمرکز یا پراکندگی واحدها در سطح شهر؟
پایگاه خبری راد: طی سال‌های دور هر صنف و کسب‌وکاری برای خود بازار متمرکزی داشت که عموماً در منطقه بازار اصلی شهر فعال بودند اما در آل‌های اخیر که وسعت شهرها زیاد شده پراکندگی صنوف نیز رقم خورده و به عقیده برخی از کارشناسان صنوف باید در کنار فعالیت در بازارهای متمرکز به‌صورت پراکنده در سطح شهر نیز فعال باشند.
خبری از دل و جگر دام‌های زنده وارداتی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با بیان این‌که قیمت هر سیخ دل، جگر و قلوه ۴,۰۰۰ تومان است، گفت: خبری از دل و جگر دام‌های زنده وارداتی نیست.
تاثیر سیل‌های اخیر بر بازار میوه و گوشت
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه مناطق شمالی و جنوب غربی ایران تولیدکننده میوه، سبزی، سیفی جات و تا حدودی گوشت هستند، پیش بینی کارشناسان حوزه تولید این دست محصولات خوراکی آن است که سیل اخیر تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.
اول سفره مردم را تامین کنید بعد فکر صادرات باشید!
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت انواع صیفی‌جات در عین فراوانی نسبی آن نشان می‌دهد گرانی این محصولات همانگونه که برخی فعالان بازار و عرضه کنندگان می‌گویند "عاملی مانند افزایش صادرات دارد، در صورتیکه ابتدا باید نیاز بازار داخلی تامین و سپس مازاد مصرف صادر شود که متولیان امر باید دراین زمینه اقدام کنند" اما مسئولان وزارت کشاورزی در این زمینه پاسخگو نیستند.