19:48 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دنیای مجازی

مزایا و معایب سیستم عامل ویندوز چیست؟
پایگاه خبری راد: شاید این سوال که چرا از میان سیستم‌های عامل موجود، ویندوز از همه محبوب‌تر است، به ذهن شما هم خطور کرده باشد، و ممکن است بسیاری از کاربرانی که چندان در حوزه‌های فناوری و تکنولوژی فعالیت نمی‌کنند، سیستم عامل دیگری بجز ویندوز را نشناسند.
فیس‌بوک به ارایه اطلاعات کاربران به ۶۱ شرکت اعتراف کرد
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک به تازگی اعتراف کرده که اطلاعات جمع‌آوری شده کاربرانش را با بیش از ۶۱ شرکت تکنولوژی در جهان به اشتراک گذاشته است.
فیس‌بوک زیر ذره‌بین نهادهای امنیتی و پلیس است
پایگاه خبری راد: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی و موشکافی دقیق رسوایی فیس بوک و همکاری این شرکت با موسسه کمبریج آنالتیکاست.
رسوایی دوباره فیس‌بوک این بار گردن باگ نرم‌افزاری افتاد
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک اذعان کرده که یک باگ نرم‌افزاری علت افشای اطلاعات شخصی و حریم خصوصی ۱۴ میلیون کاربر فیس‌بوکی بوده است.
شرکت‌های چینی در رسوایی فیس‌بوک دست داشته‌اند
پایگاه خبری راد: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی همچون هوآوی و لنوو به اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته‌اند.
رسوایی‌های فیس‌بوک همچنان ادامه دارد!
پایگاه خبری راد: شواهد نشان می‌دهد اطلاعات ۳ میلیون کاربر فیس‌بوک که در یک تست روانشناسی و شخصیتی شرکت کرده‌اند، در معرض خطر حمله سایبری قرار دارد.
مدیرعامل واتس‌اپ از فیس‌بوک خارج می‌شود
پایگاه خبری راد: یکی از موسسان و مدیرعامل اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به تازگی اعلام کرده است که به زودی شبکه اجتماعی فیس‌بوک را ترک خواهد کرد.
دلایل بی اعتمادی مردم به امضای دیجیتالی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که مصوبه جدیدی با عنوان لایحه مالکیت معنوی در حال تدوین است، گفت: این یکی از موارد مهم در حوزه ICT است که اگر تکمیل شود، می‌تواند یک تحول بزرگی را در این حوزه ایجاد کند.
برای محفاظت از حریم خصوصی چکار کنیم؟
پایگاه خبری راد: این روزها که همه اطلاعات در دنیای مجازی در هم تنیده شده و باید برای انجام کارهای ضروری و غیرضروری خود اعم از کارهای بانکی، ارسال پیام و غیره از اینترنت، اپلیکیشن و حساب‌های کاربری متعدد خود در فضای مجازی استفاده کنیم، آگاهی از اینکه چگونه از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود محافظت کنیم و امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود را افزایش دهیم، به کاربران کمک به سزایی خواهد کرد.
اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر در رسوایی فیس بوک فاش شده است!
پایگاه خبری راد: طبق اعلام فیس بوک، اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی با موسسه مشاوره سیاسی و تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته شده است.
آموزش‌های همگانی حفاظت ICT؛ مراقبت از گذر عبارات
پایگاه خبری راد: همواره به کاربران توصیه می‌شود که از رایانه‌های عمومی مانند رایانه هتل‌ها یا کافی‌نت‌ها برای ورود به حساب کاربری خود استفاده نکنند.
فیس‌بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش منصرف شد
پایگاه خبری راد: گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که فیس بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش تحت تاثیر رسوایی به بار آمده، منصرف شده است.
سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس‌بوک
پایگاه خبری راد: ارزش سهام شبکه اجتماعی فیس‌بوک پس از افشاگری‌هایی مبنی بر سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش، شاهد یک سقوط ۵۸ میلیارد دلاری بود.
پر و خالی شکافی از نوع دیجیتالی
پایگاه خبری راد: شکاف دیجیتالی همانند دیگر شکاف‌های ساختاری مانند شکاف صنعتی و یا خدماتی می‌تواند موجب ایجاد عقب‌ماندگی‌هایی در میزان رفاه شهروندان در نقاط مختلف کشور شود.
ماجرای امان‌نامه‌ پیام رسان ها چیست؟
پایگاه خبری راد: اگرچه در شرایط فعلی بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی ایرانی توانایی زیرساختی و فنی ارائه خدمات به تمام کاربران اینترنتی را ندارند، اما صرف نظر از این موضوع، اینکه چرا مردم با فیلتر شدن تلگرام به دنبال یافتن جایگزین غیرایرانی برای آن بودند و کمتر سراغ پیام‌رسان داخلی رفتند، شاید علتی بجز حساسیت درباره حریم شخصی نداشته باشد.