10:56 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلالی

اطلاع دولت از حباب بورس و پیش بینی ریزش مجدد/ پیشنهاد استعفای وزیر اقتصاد
نماد برتر- رییس اسبق سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه دولت از حباب شاخص بورس خبر داشت با پیش بینی ریزش خواهان اعمال سیاست جدید یا استعفای وزیر اقتصاد شد .
عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد / طرح‌های جایگزین
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو در مجلس قرار بود با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا به رای گذاشته شود اما طبق شنیده ها، کمیسیون صنایع با این بند مخالفت کرده است.
بازار ارز، سکه و خودرو از ارکان سرمایه‌ای اقتصاد نیست / باید نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت شود
نماد برتر- کاهش جذابیت بازارهای موازی، رفع خلاء های قانونی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از جمله اقدامات موردنیاز برای رونق، توسعه بازار سرمایه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است.
نه ترامپ دیو است نه بایدن دلبر!
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقدینگی زیادی تحت عنوان نقدینگی پارک شده برای ورود به بورس وجود دارد که در حالت انتظار به سر می‌برد گفت: به نظر من این نقدینگی منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نیست بلکه منتظر تصمیمات داخلی است و می‌خواهد ببیند از این سیاست آشفته اقتصادی کشور چه چیزی خارج می‌شود.
تبعات قیمت گذاری محصولات فولادی + لزوم توجه مسئولان به چهار نکته مهم
نماد برتر- انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای با هشدار نسبت به تبعات قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا خواهان توجه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به چهار نکته مهم شد.
چرا قیمت دستوری شرکت های بورسی باید لغو شود؟ صدمات عدم ممنوعیت
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با انتقاد از قوانین ناقض کارکردهای اصلی بورس . لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از سهامداران جزء ، خواهان لغو قیمت دستوری شرکت های بورسی شد.
قیمت‌گذاری دستوری فولاد تکذیب شد : شایعه بود / ادعای عجیب معاون وزیر !
نماد برتر- مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت قیمت‌گذاری دستوری فولاد را شایعه خواند و تکذیب کرد و گفت: دستورالعمل با امضای وزیر صنعت و توافق ستاد تنظیم بازار اجرا خواهد شد.
ممنوعیت صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اوضاع آشفته بازار فولاد گفت: در طرح پیشنهادی مجلس، صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا ،ممنوع خواهد بود.
جذابیت سهام کوچک برای سرمایه گذاری و امیدواری به بازگشت نقدینگی
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به جذابیت بیشتر سهام کوچک گفت: پیش بینی دقیق روند معاملات بورس تا پایان سال کمی دشوار است و باید به بازگشت سرمایه های خارج شده امیدوار بود.
سهامداران صبور موفق ترند/ اقبال سرمایه‌گذاران به شرکت‌های کوچک در شرایط کنونی
نماد برتر- احمدی نسب: «شرکت‌های بزرگ به نسبت شرکت‌های کوچک در روند اصلاحی اخیر بازار با روند نزولی چندان زیادی همراه نبودند؛ به همین دلیل اکنون به نظر می‌رسد که سهام کوچک برای سرمایه‌گذاری در بازار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر سهم‌ها برخوردارند.»
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
اهمیت عرضه کامل فولاد و سیمان در بورس کالا/ تعادل و آرامش بازارها با عرضه‌های منظم
نماد برتر- رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی استان تهران به سیاست‌گذاران بازار فولاد کشور هشدار می دهد که واسطه ها در کمین غیرشفاف شدن مبادلات کشور به خصوص در حوزه فولاد هستند و از این رو باید زمینه رشد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و همچنین عرضه سیمان در بورس در راستای ایجاد آرامش در بازار را فراهم کرد.
قفل زنجیر نابسامانی بازار مسکن در دست دلالان
نماد برتر- برخی کارشناسان انگشت اتهام گرانی مسکن را به سمت افزایش نابسامانی بازار مصالح ساختمانی نشانه می‌روند اما گویا مشکلات این بخش، زنجیره‌ای با صداها دلیل و علت در کنار نوسانات بازار ارز است که باز هم بافنده‌ی آن دلالان هستند.
۸ عامل برای چرخش بازار و اعمال سه اقدام برای بازگشت به شرایط قبل
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اعلام ۸ عامل موثر در چرخش وضعیت بازار گفت: با خصوصی‌سازی واقعی، عرضه باقی مانده سهام دولت و افزایش عمق بازار می‌توان به شرایط گذشته برگشت.
دلال ها، نگران از رشد بازار سرمایه/ چشم انداز مثبت بازار با انتشار گزارش های ۶ ماهه
نماد برتر- زمان افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده و چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران است و انتظار می رود با توجه به حجم نقدینگی، افزایش قیمت های جهانی، سطح تورم، افزایش نرخ دلار، دستورالعمل های جدید بازار سرمایه شامل تقویت بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته بازی و از همه مهمتر انتشار گزارش های مالی ۶ ماهه شرکت ها، شاهد چرخش شرایط بازار باشیم.