17:39 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خوردگی

تشریح فناوری نانوپوشش "سبز" در نمایشگاه رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با دستیابی و تجاری‌سازی نانوپوشش‌های زیرکونیوم قرار است این فناوری را در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین معرفی کنند.
افزایش 2 برابری قیمت داروهای خاص داخلی
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت درباره افزایش قیمت برخی داروها توضیح داد.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود و لازم است که مالکان وسیله نقلیه در روزهای باقی‌مانده نسبت به دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.
بومی‌سازی دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک شرکت دانش‌بنیان در مطالعات اخیر خود موفق به بومی‌سازی تکنولوژی ساخت دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن شدند.
افزایش مقاومت خوردگی قطعات با دستگاه‌های لایه‌نشانی بومی/کاربرد آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به دانش فنی تولید دستگاه لایه‌نشانی توانسته‌اند لایه‌هایی با مقاومت خوردگی و سایش بالا بر روی قطعات ایجاد کنند و با توجه به این قابلیت این دستگاه‌ها در کارخانجات تولیدی کاربردی شده؛ از این رو کاربرد این دستگاه وارد فاز صنعتی شده است.
نفت کثیف روسیه به آسیایی‌ها قالب شد
پایگاه خبری راد: شرکت‌های بازرگانی ویتول و یونی پک حدود ۷۰۰ هزار تن نفت آلوده روسیه را که خریداران اروپایی حاضر به قبول آن نشده بودند به آسیا فرستادند.
تست نانو پوشش‌های ایرانی در یکی از شرکت‌های خودرویی آسیایی
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری نانو اقدام به تولید انواع پوشش‌های دریایی، خودرویی و صنعتی کرده و اخیرا موفق به فروش ماهانه ۲۰ تن رنگ ضدخوردگی به شرکت‌های مختلف داخلی شده است و به گفته آنها این رنگ در یکی از شرکت‌های خودرویی آسیایی مورد تست قرار گرفته که در صورت تایید، در خط تولید این شرکت استفاده خواهد شد.
ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت در خطوط لوله نفت ایران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده کشور تاکید کرد.
ارتقای کیفیت پروفیل‌های آلومینیومی با استفاده از نانوپوشش‌ها
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید آلومینیوم موفق به جایگزینی نانوپوشش‌های تبدیلی زیرکونیومی به جای پوشش‌های تبدیلی کروماته رایج در صنعت آلومینیوم شدند که به گفته آنها علاوه بر آنکه قیمت نهایی محصول کاهش یافته، موجب کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز شده است.
تامین نیازهای کشور در بخش خطوط انتقال نیرو از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یک شرکت دانش‌بنیان فعال حوزه تولید یراق‌آلات خطوط انتقال نیرو شبکه توزیع و پست‌های فشار قوی با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری موفق به تولید دو محصول دانش‌بنیان جدید شد.
درس عبرتی برای تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو!
پایگاه خبری راد: به عقیده کارشناسان فعال در حوزه فناوری، گلکسی فولد سامسونگ بعنوان نخستین گوشی تاشوی جهان تبدیل به درس عبرتی برای سایر تولیدکنندگان گوشی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر شده است.
تشریح علل تخریب ساختمان‌های فرسوده در سیل اخیر
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه اکنون دست دولت برای تصویب قوانین مربوط به رعایت اصول ساخت در مورد سیل باز است، اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی برای تکمیل، اصلاح و یا تصویب قوانین جدید برای رعایت اصول ساخت در اختیار دولت قرار گرفته و کمتر کسی اکنون مخالف رعایت و وضع چنین قوانینی است.
۹ توصیه مهم سلامتی برای بهار
پایگاه خبری راد: فصل بهار فرصت مناسبی است تا با رعایت برخی عادات درست در برنامه روزانه به شادابی و سلامتی بیشتری دست پیدا کنیم.
نان‌های آجری، عیدی دستفروشان «پروانه»!
پایگاه خبری راد: پارکینگ مجتمع تجاری «پروانه» در خیابان جمهوری تهران سال‌هاست که جمعه‌ی هر هفته میزبان دستفروشان است. «پارکینگ پروانه» یا «بازارِ پروانه» در طول این سال‌ها برای بسیاری از مردم تهران به عنوان جایی برای خریدوفروش اشیای قدیمی، صنایع دستی و چیزهایی که در هیچ دکانی پیدا نمی‌شود شناخته شده است.