18:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حیات وحش

کشف کروکدیل از رستورانی در کرج+عکس
پایگاه خبری راد: مدیر کل محیط زیست استان البرز از کشف یک کروکدیل از رستورانی در مشکین دشت کرج خبر داد.
معمای توله شیرهای کشف شده در مناطق شهریِ اروپا!
پایگاه خبری راد: پلیس فرانسه چند روز گذشته مردی را در پاریس و در حالی که یک توله شیر به بغل داشت و داخل یک کمد پنهان شده بود دستگیر کرد. این خبر به همراه چندین خبر مشابه توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی را به خود جلب کرده است.
شمارش معکوس تا مرگ جنگل‌های هیرکانی!
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانی ایران هشدار داد: جنگل های شمال ایران در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند و تنها 30 سال فرصت برای نجات جنگل‌های هیرکانی فرصت داریم.
بازگشت جنجالی گورخرها به کویر!
پایگاه خبری راد:احیای زیستگاه‌ها و انتقال حیات ‌ وحش در دنیا و حتی در ایران سابقه زیادی دارد.
سدی که با خشک کردن سد دیگر ساخته می‌شود!
پایگاه خبری راد: سد فینسک از جمله سدهایی است که با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت اما پس از انجام مطالعه و آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی، بر روی رودخانه سفیدرود در استان سمنان که از سرشاخه‌های اصلی منابع آبی سد شهید رجایی ساری نیز محسوب می‌شود، با اعتراضات فراوان در رسانه‌ها مواجه و باعث شد تا مطالعات سد و عملیات اجرایی آن حداقل به صورت آشکار متوقف شود.
از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ گورخر در زیستگاه‌های طبیعی و ۸۵ رأس از این گونه در سایت‌های تکثیر و پرورش وجود دارد، چرایی تلف شدن پنچ گونه گورخر را در عملیات انتقال از خارتوران به پارک ملی کویر تشریح کرد.
ضوابط استقرار صنایع، اصلاح شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اصلاح ضوابط استقرار صنایع گفت: در ماده ۱۱ قانون هوای پاک آمده است که هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان است.
بشر عامل مفقود شدن بیش از ۳۰۰ گونه پستاندار
پایگاه خبری راد: کارشناسان حیات وحش هشدار دادند: فعالیت‌های بشر موجب شده بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از پستانداران نابود شوند.
نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش ۲ برابریِ جمعیت ببرها
پایگاه خبری راد: نپال قصد دارد اولین کشوری باشد که جمعیت ببرهای خود را به عنوان بخشی از برنامه TX2 صندوق جهانی طبیعت (WWF) که هدف آن دو برابر کردن تعداد ببرهای سراسر جهان است، تا دو برابر افزایش دهد.
واکنش مدیرعامل آلومینا به خطرات زیست محیطی معدن بوکسیت شاهوار
پایگاه خبری راد: در روزهای گذشته فعالان محیط زیستی نسبت به فعالیت معدن روباز بوکسیت شاهوار در شاهرود هشدار دادند که با واکنش مدیر عامل شرکت آلومینای ایران روبرو شد. وی می‌گوید این معدن بخش کوچکی از شهرستان شاهرود محسوب می‌شود و قابلیت آسیب‌رسانی به محیط زیست را ندارد.
طاعون در البرز کنترل شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل محیط زیست البرز گفت: به آمار تلفات ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان اضافه نشده است.
لب بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا بروی تشنه برمی‌گردی
پایگاه خبری راد: اگر اغراق نباشد، چند جای دنیا می‌توان دریاچه آب شیرین را یافت؛ یکی در قطب‌های شمال و جنوب و یکی در غرب ایران و در حالی که آب شیرین تنها 3 درصد کل منابع آبی دنیا را تشکیل می‌دهد و 18 درصد جمعیت جهان از آن محرومند، "زریوار" بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا در دو قدمی ایرانی‌ها قرار دارد؛ با این شرایط این دریاچه هر کجای دنیا که بود آن را روی سرشان "حلوا حلوا" می‌کردند اما در ایران بر سرش فاضلاب می‌ریزند.
آخرین وضعیت طاعون زده‌ها در البرز
پایگاه خبری راد: مدیر کل محیط زیست البرز گفت: گزارشی مبنی بر افزایش تعداد تلفات بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان دریافت نکرده‌ایم.
هشدار "کلانتری" درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان محیط زیست گفت:مردم باید بدانند پیامد رفتارهایشان با محیط زیست چیست؟ برای مثال، مس سرچشمه سالهاست که ترکیبات سولفوری تولید می‌کند و تا کیلومترها دورتر، دام‌ها جنین مرده به دنیا می‌آورند.
انقراض هشت گونه پرنده طی دهه اخیر به تایید رسید
پایگاه خبری راد: کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین گزارش موسسه بین‌المللی حیات پرندگان از تایید انقراض هشت گونه پرنده خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مهمترین دلایل انقراض این پرندگان، جنگل‌زدایی، تخریب زیستگاه‌ها و تجارت حیات وحش بوده است.