10:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق مصرف کنندگان

چرا لیست واردکنندگان از ابتدا مشخص نبود؟
پایگاه خبری راد: طی روزهای گذشته و با انتقاد از گرانی‌های گوشی که بعضا تا ۱۰۰ درصد هم می‌رسید، لیست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی منتشر شد که مشخص کرد بخشی از این گرانی‌های غیرمعمول تلفن همراه به دلیل سودجویی افرادی است که علی‌رغم دریافت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی، گوشی را بر مبنای ارز آزاد عرضه می‌کنند.
۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات موبایل چه شد؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام پرداخت بیش از ۲۲۰ میلیون یورو ارز برای واردات موبایل و انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات این کالا از سوی وزیر ارتباطات، این سوال مطرح می‌شود که ۱۴۵ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده به واردکنندگان چرا هنوز به گوشی تبدیل نشده و همچنین گوشی‌هایی هم که با ارز دولتی وارد شده‌اند به قیمت مناسب در بازار فروخته نشده است که ضعف نظارت در این زمینه را گویاست.
 بررسی لیست وزارت ارتباطات از سوی تعزیرات
پایگاه خبری راد: لیستی از سوی وزارت ارتباطات در این خصوص اعلام شده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که میزان ارز دریافتی آنها چقدر بوده و چه میزان کالا بر اساس این ارز وارد کرده‌اند.
 جهرمی: زیان‌دیدگان از طریق تعزیرات خسارت بگیرند
پایگاه خبری راد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی را اعلام کرد.
دادگاه فدرال استرالیا اپل را جریمه کرد
پایگاه خبری راد: دادگاه فدرال استرالیا اپل را تحت تاثیر عدم خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست درباره تعمیر آیفون‌های معیوب و بروز Error ۵۳ در این محصولات، به پرداخت ۷.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
ساماندهی امداد خودروهای غیر مجاز کشور
پایگاه خبری راد: به دنبال اصلاح ماده 31 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، امداد خودروهای غیر مجاز ساماندهی خواهد شد.
یک بام و دو هوای سازمان حمایت در گرانی لوازم‌خانگی!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که "سازمان حمایت رسما ممنوعیت افزایش قیمت لوازم‌خانگی را ابلاغ نکرده و اگر این موضوع را کتبا اعلام کند قیمت‌ها را برمی گردانیم"، جای سوال است که چرا سازمان حمایت فقط به اعلام این موضوع روی سایت خود بسنده کرده و این موضوع را به صنف مربوطه اطلاع‌رسانی و با متخلفان برخورد نمی‌کند.
تغییرات ارز نباید باعث افزایش قیمت کالا شود
پایگاه خبری راد: معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: تغییرات ارز نباید باعث افزایش قیمت کالا شود.
لزوم حمایت سیستم بانکی، مالیات و گمرک از تولید کنندگان داخلی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این ‎ که تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزم همدیگر هستند، گفت: سیستم بانکی، مالیات، بیمه و گمرک باید سعی کنند با تغییر رویه اجرایی در سال حمایت از تولید ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کنند.
گول "داشتن مجوز بانک مرکزی" را نخورید!
پایگاه خبری راد: در حالیکه پیش از این شرایط قانونی پیش‌فروش خودرو و اسامی شرکت‌های مجاز از سوی سازمان حمایت اعلام شده است، شکایت مصرف‌کنندگان در این زمینه تعدد پیدا کرده لذا مجددا معاون این سازمان نسبت به رعایت شرایط پیش‌فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده که شرکت‌های عرضه‌کننده صرفا با مجوز وزارت صنعت مجاز به پیش‌فروش خودرو هستند و اظهارات تبلیغاتی و فریبنده‌ای چون "دارای مجوز از بانک مرکزی"، "دارا بودن شماره ثبت" و ... قابل استناد نیست.
سهم زیبای فرانسوی در بازار ایران افزایش می یابد
پایگاه خبری راد: سال 97 بی شک می تواند سالی کاملا رقابتی برای خودروهای وارداتی و البته برخی مدل های تولید داخل باشد و افزایش سطح رضایت مشتریان در این رقابت و بالا رفتن سهم بازار برندها، موثر است.
سهم زیبای فرانسوی در بازار ایران افزایش می یابد
پایگاه خبری راد: سال 97 بی شک سالی کاملا رقابتی برای خودروهای وارداتی و البته برخی مدل های تولید داخل می باشد و افزایش سطح رضایت مشتریان می تواند در این رقابت و بالا رفتن سهم بازار برندها، موثر باشد.
شکایت مصرف‌کنندگان از سامسونگ به کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هلند از شرکت سامسونگ به خاطر عدم بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شکایت کرده است.
تبلیغ در شبکه ایران کالا برای کارآفرینان رایگان است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی شبکه‌ ایران کالا برای تبلیغات کارآفرینان به صورت رایگان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان این که بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌شود، تاکید کرد: فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف به‌شمار می‌رود.