22:53 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جایگزین

چرا بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت برق کم انگیزه‌اند؟
طی سه دهه گذشته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تجدیـد سـاختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش رقابت در صنعت بـرق مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت.
تقاضای ۲۴۴ هزار نفری برای خرید تنها ۷۰۰ دستگاه تک محصول ایران خودرو !
ظرفیت پیش فروش محصول هایما اس۷ پلاس توربو شارژ تنها ۷۰۰ دستگاه بود اما بیش از ۲۴۴ هزار نفر خواهان این محصول ایران خودرو شده و ثبت نام کرده اند !
سلطه بیت کوین بر امور مالی جهانی چه زمانی اتفاق می افتد؟
بر اساس بررسی جدید انجام شده، برخی از کارشناسان بر این باورند که رمزارز بیت‌کوین تا سال ۲۰۵۰، بر امور مالی جهانی سلطه خواهد داشت.
گزارش های سه ماهه فراتر از انتظار فعالان بازار بود
بررسی گزارش های سه ماهه صنایع، گویای چرایی روند خوب بازار است. به عنوان مثال صنایع خودرویی، بانکی و پتروشیمی ها گزارش های خوبی ارائه دادند و از سود و فروش مطلوبی برخوردار بودند.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
برنامه‌ها و سه طرح حمایتی سومین بانک بزرگ بورس برای شرکت های تولیدی
نایب‌ رئیس هیات‌‌مدیره بانک صادرات با اعلام برنامه‌ها برای حمایت از استمرار تولید و اشتغال در شرکت های تولیدی در خصوص ارائه خدمات با استفاده از سه طرح‌ توضیح داد.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
سیمان گران می شود!
نماد برتر - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: طبیعتا با قطع برق میزان عرضه کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه تغییری در تقاضا ایجاد نشده در نتیجه قیمت افزایش خواهد یافت.
سایپا دیزل، گمشده در جاده زیان
نماد برتر - شرکت «سایپا دیزل» در سال گذشته 995 ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد؛ در حالی که وضعیت فروش بهبود یافته بود.
ثبت نام برای مسکن ملی از هفته آینده
نماد برتر - بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.
راهکارهای ارائه‌شده برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اثرگذار نیست
نماد برتر - تمام این اتفاقات با خو‌ش‌بینی به احیای برجام و لغو تحریم‌ها رخ داده و چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد و وضعیتی ایجاد شود که توافق احتمالی زیر سوال برود، قاعده بازی در بازار سرمایه و سایر بازار‌های مالی هم تغییر خواهد کرد.
به جای حمایت پولی؛ بازار را دستکاری نکنید!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی حمایت‌های پولی از بورس و استفاده از ابزارهای سیاستگذاری برای افزایش قیمت سهام را اشتباه دانست و گفت: نوسان و ریسک ذات بازار سرمایه است و نباید کسی شرایط این بازار را دستکاری کند.
کودتای ارزی به سبک عثمانی!
نماد برتر - رئیس جمهور ترکیه از کشورهای عضو گروه دی-هشت خواست تا در مبادلات تجاری دوجانبه، ارزهای ملی را جایگزین کنند.
از امروز چک‌هایی با رنگ بنفش صادر می‌شود
نماد برتر- با ورود به سال ۱۴۰۰ و آغاز فعالیت بانک‌ها پس از تعطیلات نوروزی، ثبت دسته‌ چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری می‌شود و از امروز متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها برای دریافت دسته چک‌های درخواست دهند که در این باید لازم است تا صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک باید با فرآیندهای ثبت و انتقال چک در سامانه صیاد و ابزارهای دسترسی به این سامانه آشنا شوند.
مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه توسعه داروها و فرآورده‌های طب سنتی، افزود: در حال حاضر اقدامات زیرساختی با حمایت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی با هدف شناسایی و جذب هسته‌های فناور و صاحبان طرح‌های فناورانه صورت گرفته و طی چندماه آینده شروع بکار خواهد کرد.