03:11 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید گل

45 هکتار گلخانه می‌تواند به اندازه 450 هزار هکتار تولید کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: به ازای هر لیتر در ثانیه مصرف آب در هکتار می‌توانیم بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ تن صیفی‌جات در فضای باز برداشت کنیم و این در حالی است که در فضای گلخانه‌ای تولید این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.
آخرین خبرها از ساخت پایانه بین‌المللی گل و گیاه
پایگاه خبری راد: رییس پایانه بین المللی گل و گیاه آخرین وضعیت ساخت این پایانه را تشریح کرد.
قیمت گل در ایران ۶ برابر هلند!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه استان تهران قیمت گل در ایران را شش برابر هلند اعلام کرد و گفت: با وجود تولید انبوه گل در ایران، واردات این محصول بسیار بیشتر از صادراتش است که البته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل سخت‌تر و گران‌تر می‌شود.
سنگ اندازی در دادن تسهیلات به گلخانه‌داران مازندران
پایگاه خبری راد: کارآفرین عرصه گل و گیاه گفت: سنگ اندازی بانک‌ها در گرفتن ضمانت نامه‌های سنگین از مهم ترین نگرانی های گلخانه داران مازندرانی است.
برای افزایش راندمان آبیاری باید از کشت سنتی فاصله بگیریم
معاون وزیر کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه برای افزایش راندمان آبیاری باید از کشت سنتی فاصله بگیریم، گفت: هچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه‌گذاری نکرده است.
رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امسال بیش از 46 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده است.
تولید گل با دست و پای شکسته
پایگاه خبری راد: واردات بی رویه انواع بذر و گل و گیاه مشکلاتی است که تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران با آن دست و پنجه نرم می کنند و همین امر باعث شده تا حس رقابت در این حوزه کم رنگ شده و اشتغال زایی به میزان بالایی کاهش یابد.
تولید گلی که تولید کننده‌اش را وابسته می‌کند
پایگاه خبری راد: یک تولید کننده گل بنفشه در مازندران گفت: بازار گل بنفشه در منطقه نوشهر مناسب بوده و می تواند ظرفیت مناسبی برای ایجاد کسب و کار باشد.
معرفی 800 رقم جدید گل داوودی از سوی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشکده گل و گیاهان محلات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با استفاده از روش "دو رگ‌گیری" موفق به افزایش تنوع گونه خاصی از گل داوودی به 800 رقم جدید شدند که گامی در جهت کسب جایگاه در بازار گل جهان محسوب می‌شود.
با وجود مازاد تولید، هم قاچاق داریم هم واردات رسمی!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه گفت: علیرغم اینکه انواع گل و گیاه در ایران تولید می‌شود و محصول روی دست تولیدکنندگان مانده است، نه تنها گل و گیاه به صورت قاچاق وارد می‌شود، بلکه درهای گمرک به روی واردات باز است.
برنامه تولید ما را بارفروش‌ها تعیین می‌کنند
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر گلخانه،گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی از تک‌کشتی در گلخانه‌ها به عنوان معضل گلخانه‌ها در ایران نام برد و گفت: باید این سیاست را تغییر و به سمت تنوع در کشت برویم.
چرا بعضی دسته‌گل‌ها بوی نامطبوع دارند؟
پاگاه خبری راد: رئیس اتحادیه گل‌فروشان درباره نامطبوع بودن برخی دسته‌گل‌ها گفت: ممکن است رایحه اسپری‌های براق‌کننده‌ای که به برگ‌ها می‌زنند برای برخی خوشایند نباشد. البته همه این اسپری‌ها استاندارد هستند.
تولید و بازار مناسب میوه در سال جاری
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که گرچه سرمازدگی جزئی در باغ های کشور داشته‌ایم، اما وضعیت​ تولید میوه به گونه ای است که امسال فراوانی و ارزانی میوه خواهیم داشت.
صفحه قبل | صفحه بعد