20:52 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید ملی

از ملی‌ترین تولید داخلی حمایت شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف به درستی در کشور و بازارهای هدف شناخته نشده است، گفت: بیمه قالیبافان که در بودجه سال جاری از آن نام برده شده، توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد و نیاز به آن است که در سال رونق تولید از ملی‌ترین محصول کشور حمایت شود.
بانک‌های ملی، صادرات، ملت، صنعت و رفاه عملکرد خوبی در واگذاری دارایی‌های خود داشته‌اند
پایگاه خبری راد: رییس مجلس شورای مجلس شورای اسلامی گفت‌ که طبق گزارش کمیسیون ویژه‌ بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن و رفاه در واگذاری اموال و دارایی های خود نسبت به سایر بانک‌ها بهتر عمل کرده‌اند.
عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای قانون رفع موانع رقابت پذیر
پایگاه خبری راد: کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید در گزارشی تاکید کرده است که سازمان‌ها و نهادهای مختلف در اجرای قانون "رفع موانع رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور" در حوزه بازارهای مالی عملکرد ضعیفی داشته‌اند که باید مجلس و دستگاه‌های نظارتی برای اجرای سریع این قانون جدی‌تر ورود کند.
ارزش معاملات بورسی ۶ برابر شد/ بورس می‌تواند سپر تورم باشد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بورس تهران از افزایش ۳۸۵ درصدی صدور کد معاملاتی جدید در بورس و همچنین افزایش ۶.۵ برابری ارزش معاملات در بورس تهران خبر داد و گفت: هدایت درست نقدینگی موجود در جامعه به بورس می‌تواند سپر تورم شود و منجر به خلق ثروت و افزایش تولید ملی خواهد شد.
رشد اقتصادی باید پایدار باشد
پایگاه خبری راد: عضو کنفدراسیون صنعت ایران با تاکید بر اهمیت پایدار بودن رشد اقتصادی، عدم حضور گسترده کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی و محدودیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از جمله دلایل رشد اقتصادی منفی در بخش صنعت عنوان کرد.
طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی تسهیلات می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت‌ که بخش کشاورزی در جریان سیل اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.
 رونق تولید در گرو شجاعت و رشادت مدیران است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس گفت: نقدینگی مردم و بانک‌ها باید به سوی تولید جهت‌گیری کند و میسر شدن این مهم در گرو مشوق‌های لازمی است که در بسترهای خاص از طرف دولت فراهم شود.
حلقه گم‌شده خصوصی‌سازی پیدا شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرانجام بعد از گذشت ۱۴ سال از آغاز خصوصی‌سازی‌ها در ایران بندی را مصوب کردند که بر اساس آن یکی از حلقه‌های اصلی مفقوده در انجام خصوصی‌سازی‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. "اهلیت" این حلقه گمشده خصوصی‌سازی در ایران است که به گواه بسیاری از اقتصاددانان حتی از قیمت فروش اموال دولتی هم مهمتر است.
 بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق رونق تولید است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر این که رونق گرفتن بازار تولید سبب ایجاد اشتغال و برون رفت از رکود تورمی می‌شود گفت: با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید می‌توان در راستای رونق تولید گام برداشت. امروز به اندازه کافی قوانین وجود دارد ما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای عمیق‌تر نشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی در کشور، تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و نسخه‌های کوتاه‌مدت رونق تولید را عوامل افزایش شانس موفقیت در رونق تولید برای استان یزد می داند.
سیلاب بهاره؛ مهمان پرخرج در سال سخت اقتصاد
پایگاه خبری راد: سیلاب بهاره مهمان ناخوانده تعطیلات نوروزی بود که علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، باعث بروز خسارات سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطاتی، ریلی، جاده‌ای و مسکونی تنها بخشی از خسارات سیل در نوروز ۹۸ است.
سه شرط اصلی برای رونق تولید در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: با افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکایی، بسیاری از اقتصاددانان راهکار گریز از مشکلات اقتصادی را در توجه بیشتر به تولید ملی می‌دانند؛ در این باره یک اقتصاددان معتقد است که برای رونق تولید در کشور به سه نهاده اصلی نیروی کار، سرمایه و تکنولوژی نیاز داریم.
طرح مشترک معاونت زنان برای حمایت از زنان کشاورز
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور در امور خانواده گفت: زنان در ایجاد بنگاه‌ها و مدیریت آن و راه اندازی کسب وکار با توفیق و کارایی بیشتر نسبت به مردان عمل کرده‌اند.
"رونق تولید" چتر نجات اقتصاد می‌شود
پایگاه خبری راد: مقام معظم رهبری چندین سال است که با هدف بهبود معیشت و اقتصاد کشور نام سال را حول محور مسائل اقتصادی انتخاب می‌کنند، در همین راستا قرار شد سال ۱۳۹۸ نام رونق اقتصادی را با خود یدک بکشد تا دریچه‌ای شود برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور و پایان سال شاهد ثمرات درخشان عرصه‌های تولید و خودکفایی در ایران باشیم.