11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه انرژی

سرنوشت طرح «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» چه شد؟
پایگاه خبری راد: درحالی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی سال گذشته تحت عنوان «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» به دنبال کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش به ویژه برای خانوارهای زن‌سرپرست یا سالمند بود، نوسانات ارزی و شرایط جدید اقتصادی این طرح را با رکود و عدم صرفه اقتصادی رو به رو کرده است.
قطار توسعه تجدیدپذیرها وارد ریل شد+ جدول
پایگاه خبری راد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت دوازدهم، دستیابی به 4000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر بوده که این هدف بخشی از هدف تصویب شده برای برنامه ششم توسعه اقتصادی ایران است و مقرر شده که در پایان سال 1400 این عدد به 5000 مگاوات برسد.
درخواست افزایش ۱۰ درصدی عوارض برق برای سال آینده
پایگاه خبری راد: مسئول کارگروه تخصیص بودجه و مطالبات انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با کوتاه کردن پروسه تخصیص عوارض، از تاخیر در پرداخت بهای برق به نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلوگیری کنند.
حمایت از ایده‌هاوطرح‌های فناورانه حوزه تجدیدپذیر/هدف‌گذاری برای دستیابی به بازار داخلی‌وخارجی
پایگاه خبری راد: معاون انرژی‌های تجدیدپذیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تجدیدپذیر نشان می‌دهد دنیا با شتاب در حال حرکت در مسیر توسعه این بخش است، بنابراین برای توسعه سریع کشور در این حوزه ستاد از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه محققان کشور حمایت می‌کند.
اشتغال نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پایان دولت به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور با اشاره به ظرفیت بالای نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: تاکنون ۴۴ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح کشور ایجاد شده است.
جای خالی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری‌ها در برنامه‌های مدیریت انرژی کشور
پایگاه خبری راد: شدت‌یافتن تابش‌های خورشید، شدت‌یافتن مصرف انرژی و به‌دنبال آن اعلام جداول خاموشی‌ها در صدر اخبار این روزهای تابستان داغ 97 قرار گرفته و این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان به‌دلیل اتکای کشور به منابع ارزان‌قیمت نفت، از پتانسیل‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی غافل شده‌ایم و می‌توانستیم با سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع، به‌جای اعلام جدول خاوموشی، از انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.
باد و خورشید به کمک رفع خاموشی‌ها آمدند
پایگاه خبری راد: خاموشی‌های اخیر توجه‌ها را به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلب کرده است تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌توانند راه حلی برای خاموشی‌ها باشند.
نیروگاه‌های خورشیدی راه‌حل معضل خاموشی‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور (ساتبا) گفت: در زمینه تامین برق و رفع معضل خاموشی‌های گسترده در سطح کشور از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی موردتوجه هستند.
تولید انرژی پاک چه میزان از مصرف آب کم کرد؟
پایگاه خبری راد: از تیرماه سال 1388تا ابتدای تیرماه سال 1397حدود دو میلیارد و 153 میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی 474 میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است؛ همچنین این میزان تولید انرژی توانسته از انتشار حدود یک میلیون و 486 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.
کسادی بازار تاسیسات خورشیدی در آمریکا
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود بازار تاسیسات خورشیدی آمریکا به دلیل ضعیف شدن بازارهای مسکونی بزرگ متعدد و رشد کندتر پروژه‌های بزرگ، امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تغییری نداشته باشد.
وضعیت "فوق‌بحرانی" زباله در مازندران و گیلان/رابطه معنادار شیوع بیماری‌ها با میزان زباله
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مازندران و گیلان از لحاظ میزان زباله و پسماند در وضعیت «فوق بحرانی» قرار دارند، گفت: زباله‌سوزها در انتهای زنجیره امحاء قرار دارند و لازم است فناوری‌های مورد نیاز برای زنجیره مدیریت پسماند به کار گرفته شود تا میزان باقی‌مانده زباله کمتر شود.
سایه سنگین نفت و نوسانات ارزی بر سر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر/80 شرکت فناور در انتظار بازارسازی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی‌ معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، عدم توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های مرتبط با آن و عدم اراده جدی در ادوار مختلف برای توسعه منابع انرژی‌تجدیدپذیر را از عوامل عدم توسعه‌یافتگی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور عنوان کرد و گفت: ما باید توانمندی لازم برای بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر را داشته باشیم تا اگر روزی منابع سوخت‌های فسیلی با مشکل مواجه شد، بتوانیم انرژی مورد نیاز را تولید کنیم.
محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: چین، آلمان و انگلیس در گزارشی که از سوی یک شرکت مشاوره انگلیسی منتشر شد، محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر شناخته شدند.
بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: صنعت نفت از نظر سود منافع عظیمی را کسب می‌کند و از اوایل قرن بیستم با تداوم رشد تقاضا برای نفت، به روند رشد ادامه داده است.
اتحاد نفتی با روس‌ها چطور شکل گرفت؟
پایگاه خبری راد: دروازه صنعت نفت ایران، چهارشنبه هفته گذشته، برای اولین بار در 109 سال گذشته، رسما به روی روس ها باز شد. چرا قرارداد نفتی با روس ها مهم است؟ حضور بلند مدت روسیه در صنعت نفت ایران چه تبعاتی دارد؟