10:49 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تغییر اقلیم

آمادگی تنها ۴ دانشگاهی برای ۱۳۰ درخواست بخش صنعت!/ راه‌اندازی "تاپ" در هفته آینده
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح فرصت مطالعاتی صنعتی، گفت: متاسفانه از ۱۳۰ درخواست از سوی واحدهای صنعتی تنها ۴ نفر از دانشگاهیان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.
حفر چاه از سوی برخی افراد صاحب نفوذ در دشت‌های ممنوعه
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک مدعی شده دریافت مجوز برای حفر چاه عمیق در دشت‌های ممنوعه ایران توسط برخی افراد صاحب‌نفوذ انجام می‌شود.
28 سد به بهره‌برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تا پایان برنامه ششم ۲۸ سد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وزارت نیرو حفظ حق و حقوق حق‌آبه‌داران را در اولویت قرار داده است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در اجرای مفاد قانون توزیع عادلانه آب، حق و حقوق حق آبه‌داران را در اولویت قرار داده است.
وجود 15 هزار هکتار گلخانه در سطح کشور
پایگاه خبری راد: با اینکه قیمت‌ها در اوراق تسهیلات مسکن نسبت به اوایل سال جاری با کاهش روبرو شده، بسیاری از متقاضیان وام مسکن معتقدند که با توجه به قیمت فزاینده مسکن در ماه‌های اخیر عملا نمی‌توانند با مبالغ این وام، خانه بخرند که این موضوع تقاضا در اوراق تسهیلات مسکن را کاهش داده است.
مقام نخست ایرانی‌ها در از بین بردن خاک!
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول آبخیزداری و ناظر پروژه های فاقد سد سازمان جنگل‌ها گفت: میزان فرسایش خاک در کشور 2 میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.
۲۸ درصد مساحت کشور درگیر سیلاب‌های طولانی و شدید
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ۲۸ درصد مساحت کشور دچار سیلاب‌های طولانی و شدید است، گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر توسط فعالیت‌های آبخیز و آبخوان‌داری جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.
آیا دریاچه ارومیه مجدد احیا می شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب معتقد است که حل چالش‌ها و تنش‌های ایجاد شده در دریاچه ارومیه، نیازمند اخذ تدابیر کارشناسی‌ شده است و با توجه به این‌که مرگ این دریاچه می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند، لازم است این موضوع مورد توجه بیش‌تری قرار بگیرد.
 سیلای های موجود در ایران چه تعدادی هستند؟
پایگاه خبری راد: سیلاب حدود ۶۰ درصد از خسارات مربوط به بلایای طبیعی را در جهان تشکیل می‌دهد؛ در این میان طبق اعلام مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، کشور ما در دهه گذشته به‌طور متوسط هر سال با ۶۰ سیلاب روبه‌رو بوده‌ و تقریباً ۲۰۰ نفر سالیانه جان خود را در این رابطه از دست داده‌اند.
ایران نمی‌تواند به اهداف توافق‌نامه پاریس برسد
پایگاه خبری راد: معاون سابق اوپک گفت: من معتقدم کشور ما نمی‌تواند به اهدافی که در توافق نامه پاریس مشخص شده برسد ولی با این وجود در دل این توافق‌نامه اهدافی است که بهتر است آن‌ها را به صورت ملی دنبال کنیم.
 پروژه‌ی آب‌شیرین‌کن‌ها در ایران به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۸۵ واحد آب شیرین‌کن با ظرفیت حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در ایران در حال ساخت و بهره‌برداری است .
اعلام آخرین وضعیت آب‌شیرین‌کن‌ها
پایگاه خبری راد: براساس برنامه‌ی ششم توسعه، دولت مکلف است حداقل ۳۰ درصد آب آشامیدنی مناطق جنوبی ایران را از طریق شیرین کردن آب دریا تأمین کند که اکنون ۸۵ واحد آب شیرین‌کن با ظرفیت ۴۰۰ هزار مترمکعب در حال ساخت است.
سلامت انسان‌ها در گروِ مقابله با تغییرات اقلیمی
پایگاه خبری راد: مطالعات اقلیمی اغلب اثرات زیان‌آور مربوط به درجه حرارت فزاینده جوی، رویدادهای شدید آب و هوایی و دیگر عواقب تغییر اقلیم بر سلامت عمومی را برجسته می‌سازند، اما گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) مزایایی را که مقابله با مشکلات اقلیمی برای سلامت عمومی به همراه دارد به تفصیل شرح داده است.
 علل پیشرفت نکردن طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج
پایگاه خبری راد: مدیر گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عمده‌ترین علل نداشتن پیشرفت طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج، عدم پذیرش این نوع مبارزه توسط کشاورزان و یا در صورت پذیرش، عدم ادامه این روش بوده است.
تنش‌های غیر زیستی تهدید کننده کشت برنج در ایران
پایگاه خبری راد: تنش‌های خشکی و شوری از جمله مهم‌ترین تنش‌های تهدید کننده کشت برنج در ایران هستند.