13:18 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ترک

"غگز" هیات مدیره را تغییر داد
نماد برتر- شرکت گز سکه از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
"فاراک" هیات مدیره را تغییر داد
نماد برتر- شرکت ماشین سازی اراک از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
امکان اعمال سیستمی «اختیار معاملات فروش در سررسید» فراهم شد
نماد برتر- مزیت‌ها: کاهش خطای انسانی و انجام فرایند اعمال با تعداد قابل توجه در یک روز معاملاتی
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟
نماد برتر- کشورهایی از جمله هند و ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قوی تولید ناخالص داخلی و کشورهایی از جمله چین، استرالیا و ژاپن شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود بودند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
دولت؛ ناکام یا کامروا در جراحی اقتصادی
نماد برتر- یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مقامات سیاست‌گذار از بازارسرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی، افزایش هرچه بیشتر شفافیت اطلاعاتی و به حداقل رساندن ابهامات در مسیر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. در این میان با وجود اعتقاد دولت به جراحی‌های اقتصادی در مسیر افزایش شفافیت، در عمل ناتوانی آن در تحقق این هدف مشهود است.
تغییر نام شرکت سرمایه گذاری ایرانیان
شرکت " گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان "با نماد پترول به شرکت" گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس " تغییر نام داد