17:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تدبیر

پنج ستاره های بازار سرمایه
نماد برتر- مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران درجه بندی عملکرد حدود ۲۰۰ صندوق های سرمایه گذاری کشور را در سه بازه زمانی یک ساله، ۳ ساله و ۵ ساله مورد بررسی و محاسبه قرار داد و نتایج آن را منتشر کرد.
شاخص بورس، ملاک تصمیم گیری نیست
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از طریق خصوصی‌سازی، مالیات و اوراق سعی کردیم تا نیازی به تامین مالی از طریق بانک مرکزی نداشته باشیم، گفت: هیچ برداشتی از منابع بانک مرکزی برای تامین بودجه نداشته‌ایم.
نسبت های مالی بنیادی "سرود" افزایش یافت
نماد برتر- شرکت سیمان شاهرود در دوره منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۹ ماهه سال گذشته افزایش ۶۵ درصد درآمدهای عملیاتی، افزایش ۱۵۴ درصد سود عملیاتی، افزایش ۱۸۵ درصد سود خالص، افزایش ۶۰ درصد دارایی ها و افزایش ۱۰۳ درصد سود انباشته داشته است.
"فملی" درباره ابهامات EPS توضیح دهد / درخواست اعلام درآمد در سه سناریو
نماد برتر- یک کارگزار با اشاره به اعلام پیش بینی سود ملی مس، خواستار توضیح درباره ابهامات در مفروضات دلار و جهانی مس و ارائه سه سناریوی خوشبینانه، محتمل و بدبینانه سود شد .
نتیجه عرضه اولیه ۵۰ هزارتن سنگ آهن در حراج باز/ مزایا برای دو صنعت بورسی
نماد برتر- مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اعلام نتیجه عرضه اولیه ۵۰ هزار تن سنگ آهن در حراج باز بورس کالا ، مزیت این نوع واگذاری ها برای شرکت های دو صنعت فولادی و سنگی آهنی را بیان کرد.
جهش ۲۶۲ درصدی در سود خالص "سخوز"
نماد برتر- شرکت سیمان خوزستان در دوره منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۹ ماهه سال گذشته افزایش ۵۷ درصد درآمدهای عملیاتی، افزایش ۱۸۶ درصد سود عملیاتی، افزایش ۲۶۲ درصد سود خالص، افزایش ۱۴ درصد دارایی ها و افزایش ۹۴ درصد سود انباشته داشته است.
لزوم نوسان شاخص در محدوده مشخص برای ایجاد کف حمایتی مناسب صعود
نماد برتر- بازار درحالی به دلیل کمبود نقدینگی، قدرت لازم برای شروع روندی مثبت را ندارد که بهتر است شاخص‌ برای مدتی در محدوده مشخص نوسان کند تا با ایجاد کف حمایتی مناسب، آمادگی لازم برای صعود را کسب کند.
پرتفوی بورسی "سدبیر"  ۱۷.۱میلیارد ریال افزایش یافت
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در صورت های مالی ۹ ماهه از رشد ۱۷میلیارد و ۱۳۵میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.
لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری + توصیه به دولت
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری توصیه کرد دولت تصمیمات نادرست و سوء مدیریت را کنار بگذارد تا بیش از این اقتصاد نابود و مردم در تنگنا قرار نگیرند!
مدیریت جهادی، اعتماد به جوانان و کار تیمی، شرط راه‌اندازی و افتتاح سه طرح پتروشیمی
نماد برتر- مدیرعامل پترول گفت: با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان در سخت ترین شرایط و تحریم های ظالمانه سه طرح مهم پتروشیمی های لردگان، ایلام و ارومیه راه اندازی و به بهره‌برداری رسید تا زمینه برای جهش تولید و رونق اقتصادی فراهم شود و ضمن تبلور خودباوری فعل "خواستن توانستن است" بر بیگانگان نیز به منصه ظهور برسد.
رشد ۵۷ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور
نماد برتر- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در مناطق آزاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه افزایش ۵۷ درصدی داشته است.
افت شاخص منطق ندارد/ عرضه های بورس هیجانی است/ کاهش نرخ دلار موقتی است
نماد برتر- امروز با ادامه روند کاهشی قیمت ارز و تداوم رکود بازارهای موازی، قیمت ها در بازار سهام نیز کاهش یافت و شاخص تا سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد پایین آمد. با این همه ، تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند در ریزش های سریع، بازگشت هم سریع تر خواهد بود و با کنترل هیجانات فروش، بازار در زمانی کوتاه، تعادل خود را بازخواهد یافت.
رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی و عدم عرضه ۸۷ درصد محصولات فولادی در بورس کالا
نماد برتر- رئیس انجمن نوردکاران فولاد از رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی و عدم عرضه ۸۷ درصد محصولات فولادی در بورس کالا طی سال جاری خبر داد و گفت: چرا قیمت شمش از تیر ماه باید از ۳۴۰۰ به ۱۳۴۰۰ تومان برسد.
درخواست رییس بانک مرکزی از فعالین سیاسی در رقابت های حزبی
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با اشاره به تلاش برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول از فعالین سیاسی خواست رقابت های حزبی را به بهبود اقتصاد ،کاهش تحریم و تقویت ارزش پول وصل نکنند.
نرخ متعادل می شود؛ اگر...!
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند.