21:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصصی

شفافیت، تخصص و بهره وری سه گزینه مهم سازمان بورس برای شرکت‌های تابعه
از شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" انتظار می رود در حوزه آموزش بازار سرمایه، تنظیم گر و تسهیل‌گر باشد.
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آغاز به کار کرد
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با رویکرد بسترسازی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و شهروند - خبرنگاران آغاز به کار کرد.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
بورس کالا؛ بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا
بورس کالا بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا است و راهی جز تعیین قیمت ها از طریق این بازار وجود ندارد.
عمق‌بخشی بازار سرمایه از مسیر افزایش شمار نهادهای مالی
افزایش شمار نهادهای مالی قطعاً به توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه کمک می‌کند اما از آنجایی که صدور برخی مجوزها منوط به ارائه مدارک حرفه‌ای است باید موضوع آموزش برای تربیت نیروی متخصص نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها
صندوق سرمایه گذاری ثبات ویستا با مدیریت شرکت سبدگردان ویستا، در حال پذیره نویسی است و پیش بینی شده ۲۰ الی ۲۲ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
«پرداخت» قافیه را نمی‌بازد
مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در چهارمین ماه سال به 3 میلیارد عدد رسید که ارزش این تراکنش‌ها 560 هزار میلیارد تومان است که نسبت به خرداد رشد 2 درصد در تعدادی و یک درصدی در ارزش ریالی داشته است.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
فولاد مبارکه بیمارستان تخصصی احداث می کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
صندوق‌های قابل معامله؛ گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری در بورس فرایندی بسیار حرفه‌ای است و نیاز به دانش مالی، توان تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی و تجربه دارد. از این رو، سرمایه‌گذاران تازه وارد و افرادی که دانش و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ندارند، می توانند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شده و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های اقتصادی
هدف اصلی از تصویب «دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه در شرف تاسیس»، تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی‌های خرد و کلان به پروژه‌ها با توجیه اقتصادی مناسب است.
هیات مدیره افزایش سرمایه ۳۳ درصدی "میدکو" را تصویب کرد
هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در خصوص افزایش سرمایه پیشنهاد داد.