17:12 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

شرط شرکت فرابورسی برای کاهش کرایه حمل دریایی / سه هدف اصلی گروه
نماد برتر- مدیرعامل شرکت فرابورسی با اشاره به سه هدف اصلی گروه کشتیرانی گفت: تعدیل نرخ کرایۀ حمل، همکاری دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت خارجه و بانک مرکزی را می طلبد.
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
دعوای شرکت ملی نفت و بانک مرکزی لیبی بر سر پول فروش نفت
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی حاضر نیست پول فروش نفت را به بانک مرکزی این کشور منتقل کند و در عوض آن را در حساب بانک دیگری نگه می دارد تا زمانی که گروههای رقیب در جنگ داخلی این کشور به توافق سیاسی بلندمدت دست پیدا کنند.
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
اولتیماتوم گمرک؛ کالا را نبرید متروکه می شود
نماد برتر- بعد از هشدارهایی که گمرک در رابطه با ترخیص فوری به صاحبان کالا داشت، معاون فنی گمرک ضمن اعلام ترخیص بیش از ۱.۴ میلیون تن کالا، ضمن هشدار مجدد به صاحبان کالا تاکید کرده که در صورت عدم ترخیص کالا در مهلت تعیین شده، متروکه خواهد شد.
مبارزه عربستان و روسیه برای برتری در بزرگترین بازار نفت جهان
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در رقابت فشرده ای برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده نفت چین در سال ۲۰۲۰ هستند و هر دو کشور با وجود شیوع ویروس کرونا و محدود شدن تقاضای جهانی برای نفت، صادراتشان به این غول آسیایی را افزایش داده اند.
مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می کنند
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
۸۴ درصد خرید فولاد مبارکه در نیمه نخست سال از داخل تامین شده است
نماد برتر- معاون خرید فولاد مبارکه گفت: میزان مبلغ خرید در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۲۷.۳ هزار میلیارد تومان بوده که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و ۸۴ درصد مبلغ خرید از داخل انجام شده است.
از طراحی اینترنت نسل ششم تا قطار پکن به بارسلونا
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، بررسی ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که همین امروز نیز چین قدرت نخست جهان است و تنها به چند سال زمان برای پذیرش نهایی این موضوع از سوی سایر کشورها نیاز دارد.
رشد صادرات ۷ ماهه شرکت فرابورسی و بزرگترین تولیدکننده قیر خاورمیانه
نماد برتر- صادرات قیر شرکت فرابورسی در ۷ ماهه با تشدید تحریم ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا با رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد.
امتیاز ویژه برای واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت!
نماد برتر- در حالی واردات کالاهای گروه چهار ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد که در حال حاضر ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند«بوش» مجوز واردات را با ارز نیمایی دریافت کرده است‌ و دلیل این تبعیض مشخص نیست!
نقش قابل توجه ایران در تحکیم همکاری‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا
نماد برتر- وزیر نیرو و مسئول هماهنگی و انسجام‌بخشی بین دستگاهی اجرای موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: این اتحادیه، یک سازمان نوظهور در بین سازمان‌های منطقه‌ای است و چنانچه بتواند به ضریب بالاتری از اتحاد، همکاری و همگرایی منطقه‌ای سوق یابد، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و حتی سیاسی جهان را دارد.
کالاهای اساسی در گمرک نمی‌مانند
نماد برتر- معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: وضع ذخایر استراتژیک کشور در شرایط بسیار خوبی است و روند ورود کالا به کشور فوق العاده تسهیل شده و کالا در گمرک نمی‌ماند.
هشدار به صاحبان کالاهای دپو شده
نماد برتر- بعد از اجرای مصوبات اخیر در رابطه با رفع موانع ترخیص کالا های دپو شده و تسهیل فرایند، درصورت عدم ورود صاحبان کالاهای مشمول گمرک نسبت به متروکه کردن کالاها اقدام می کند.
روند ترخیص کالاهای اساسی سرعت می‌گیرد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دو طرح به بهره برداری رسید.