11:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

پیش‌بینی سه سناریو برای آینده‌ی نفت ایران
پایگاه خبری راد: کارشناسان برای صنعت نفت ایران که هدف نوک پیکان تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، آینده‌های متفاوتی را پیش‌بینی می‌کنند؛ یکی از صدمه خوردن این صنعت می‌گوید و دیگری این صنعت را حتی در شرایط تحریم سرپا و مقتدر می‌خواند. در این میان، یک تحلیل‌گر ارشد حوزه انرژی، سه سناریو را برای آینده نفت ایران پیش‌بینی می‌کند.
تجارت پارتیزانی با ترکمنستان!
پایگاه خبری راد: مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو را راهی مهم برای اشتغالزایی مرزنشینان این استان اعلام کرد.
چینی‌های خودروساز هم از ایران می‌روند!
پایگاه خبری راد: آخرین آماری که از وضع تولید خودروهای سواری منتشر شده، به وضوح گویای عقبگرد شرکت‌های چینی در صنعت خودرو کشوراست و با ادامه این روند، هیچ بعید نیست طی ماه‌های آینده شاهد خروج چشم بادامی‌ها از ایران باشیم.
هشدار آمریکا به دنیا علیه خرید نفت ونزوئلا
پایگاه خبری راد: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورها و شرکت‌ها علیه خرید نفت خام از ونزوئلا هشدار داد.
استقبال ونزوئلا از تهاتر نفت با هند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد این کشور برای دور زدن تحریم‌هایی که اواخر ژانویه از سوی آمریکا وضع شد، از تهاتر نفت با هند استقبال می‌کند.
بزرگ‌ترین دغدغه خریداران نفت در بورس چیست؟
پایگاه خبری راد: نفت‌خام هفته گذشته برای چهارمین بار در بورس عرضه شد و درحالی برای دومین بار بدون مشتری ماند که نفتی‌ها از افزایش مراجعان برای مذاکره خرید نفت خام در بورس خبر می‌دهند و می‌گویند بزرگ‌ترین چالش خریداران، نقل و انتقال پول است.
لجبازی عده‌ای در کرسنت ما را در چاه عمیق انداخت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت دستاوردهای صنعت نفت طی ٤٠ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
جزئیاتی از کارتخوان‌های مسدودشده در خارج کشور
پایگاه خبری راد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون ۹۳۰ دستگاه کارتخوان که به آن سوی مرزها منتقل شده شناسایی و مسدود شده است. چند روز قبل برای نخستین بار ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از آغاز مسدودسازی دستگاه‌های کارتخوان که به کشورهای دیگر انتقال یافته و فعال است، خبرداد.
وعده مسئولان برای شکسته شدن قیمت مرغ و گوشت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به زودی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شکسته می‌شود.
می‌توانیم ارز دیجیتال ملی داشته باشیم؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با ارزیابی عوامل موثر در ایجاد ارز دیجیتال ملی‌ گفت: دنیا به سمت ارزهای دیجیتالی رفته و ارزهای دیجیتال معتبر به سرعت در مسیر تبدیل شدن به معدن طلای دیجیتالی قرار دارند.
سازوکار مالی آماده شد؛ سوئیس منتظر پول ایران
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس گفت: کانال مالی سوئیس آماده راه‌اندازی شده و ویژگی‌های عملیاتی آن اعلام شده است اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.
آخرین وضعیت دریافت پول گاز صادراتی ایران از مشتریان
پایگاه خبری راد: یکی از چالش‌های زمان تحریم، نقل و انتقال پول نفت و گاز صادراتی است؛ فرآیندی که به دلیل تحریم بانک‌های ایران در برخی مواقع ناممکن می‌شود یا شاید مشتریان نتوانند با ارز قید شده در قرارداد، پول نفت یا گاز ایران را پرداخت کنند؛ موضوعی که به گفته معاون وزیر نفت درحال پیگیری است.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
یک اقتصاددان از وضعیت بازار تا پایان سال پیش‌بینی  کرد
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیک افزایش قیمت در بازارهایی همچون بازار لوازم خانگی، خودرو، مسکن سپری شده و توان قدرتی مردم برای خرید در این بازارها کاهش یافته و انتظار نمی رود که بازار افزایش چندانی را تا پایان سال در این بخشها تجربه کند.
ایجاد یک کانال مالی مشخص بین ایران و هند می‌تواند ارتباطات تجاری را گسترش دهد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه، روابط بانکی کشور گسترش یابد، گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند خواستار تاسیس اتاق مشترک با هدف ارائه تسهیلات بیشتر برای مبادله هیئت‌های تجاری بین دو کشور است.