12:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

الکل

اعطای جایزه فناوری ۲۰۱۸ به یکی از شرکت‌های برج فناوری دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر به دلیل ارائه راهکارهای پزشکی نوین موفق به دریافت جایزه فناوری ۲۰۱۸ شد.
 در مبارزه با پولشویی راه درازی در پیش داریم
پایگاه خبری راد: یک حقوقدان گفت: ما در کشور در مبارزه با پولشویی راه درازی در پیش داریم، چون این جرم هنوز حتی برای مجاری تشخیص مانند بانک‌ها و سازمان بورس اوراق بهادار به خوبی شناخته شده نیست ولی پولشویی وجود دارد، زیرا قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز، رشاء و ارتشاء و اختلاس وجود دارد.
چند نکته درباره سرطان معده
پایگاه خبری راد: یک متخصص اپیدمیولوژی، سرطان معده را سومین علت مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در جهان خواند و درباره این بیماری توضیح داد.
ارتباط سحرخیزی زنان با ابتلا به سرطان سینه
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد، زنانی که شب‌ها زود می‌خوابند و صبح‌ها هم زود از خواب بیدار می‌شوند نسبت به زنان دیگر، کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه مواجه می‌شوند.
ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست
پایگاه خبری راد: سیگار بد بود، الان بد نیست؟ کافی‌شاپ، پارک، داخل خودرو و گاه گوشه کنار دانشگاه، دخترانی به چشم می‌خورند که بدون ابایی سیگار دود می‌کنند، خبری از نگاه‌های سنگین جامعه هم نیست، انگار سیگار برای دختران تفریح مجاز شده است.
کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی‌ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.
تلاش انگلیس برای بهبود "نرخ امید به زندگی" در این کشور
پایگاه خبری راد: سیستم سلامت همگانی انگلیس (NHS) از اجرایی شدن طرحی خبر داد که هدف آن بهبود نرخ امید به زندگی در این کشور است.
برنامه‌ وزارت بهداشت برای بیماری خاموش استخوان‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان بویژه در جمعیت سالمند، در عین حال درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل، پیشگیری و درمان این بیماری توضیح داد.
نسخه‌ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان
پایگاه خبری راد: سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و اولین عامل ناتوان کننده افراد بالغ کشور است و بر همین اساس، درمان سکته‌های حاد مغزی در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با عنوان برنامه کشوری "۷۲۴" در ۵۴ مرکز درمانی دانشگاهی کلید خورد.
۸۵ تن قربانی مشروبات الکلی دست‌ساز طی دو ماه گذشته
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: از ۱۵ شهریورماه تا ۹ آبان ماه، ۹۷۴ نفر در کشور به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست ساز غیر استاندارد در ۹ استان کشور، دچار مسمومیت شدند و از این تعداد، ۸۵ نفر(معادل ۹ درصد از مسمومین) جان خود را از دست دادند.
فشارخونی‌ها از هوای سرد دوری کنند
پایگاه خبری راد: یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: سرما به عنوان یک استرس فیزیکی موجب افزایش فشارخون در بیماران می‌شود؛ بنابراین بیماران مبتلا به فشارخون بالا باید کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.
از مسمومیت با "استامینوفن" تا خفگی با "گل آپارتمانی"
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهم‌ترین دلایل بروز مسمومیت در جامعه، مسمومیت‌های دارویی را شایع‌ترین مسمومیت در دنیا خواند.
تعداد مسمومان با «الکل» به ۹۵۹ نفر رسید
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مسمومان با الکل درباره ایجاد مراکز «ترک الکل» از سوی وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه داد.
سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
آسیب‌های کبدی مصرف الکل را بشناسید
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران گفت: مصرف الکل به هر مقدار می‌تواند برای کبد مضر باشد و خطر مصرف الکل در زنان شدیدتر است.