22:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان یزد

راهکار یک اقتصاددان برای رها شدن زنجیری که لای چرخ تولید گیر کرده
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: نسخه عملی و اجرایی کشور در سطح کلان و استانی برای رونق تولید حتی به صورت نسبی در وهله اول تمرکز بر حمایت از سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شامل توسعه ظرفیت‌های واحدهای فعال فعلی به جای سرمایه‌گذاری‌های ایجادی یعنی تأسیس واحدهای جدید است.
پشت پرده حساب‌های بانکی مشکوک در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، تمام اهتمام این سازمان را تعامل با مودیان برای وارد آمدن کمترین فشار مالی ذکر کرد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی آماده همکاری در جهت رونق تولید خواهیم بود.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای عمیق‌تر نشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی در کشور، تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و نسخه‌های کوتاه‌مدت رونق تولید را عوامل افزایش شانس موفقیت در رونق تولید برای استان یزد می داند.
پیش‌بینی ۶۱ هزار مگاواتی پیک بار سال آینده در کشور
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی شرکت توانیر با اشاره به افزایش نیاز مصرف برق کشور، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود در زمان پیک بار سال آینده به ۶۱ هزار مگاوات برق در کشور نیاز داشته باشیم.
توسعه اکوسیستم نوآوری در گرو ایجاد زیرساخت‌های نوآوری در سراسر کشور است
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان، پول در اولویت پنجم و ششم قرار دارد، در این باره گفت: ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری از مهم‌ترین اولویت‌های این حوزه است که فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری در این زمینه در جایگاه بالایی قرار دارد.
از فواید کشاورزی هوشمند چه می‌دانید؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل فناوری طلاعات و ارتباطات استان یزد، ورود فناوری اطلاعات به حوزه کشاورزی را راهکار رفع محدودیت‌های آبی و افزایش بهره‌وری در این حوزه عنوان کرد.
تولید غذای لوکس در کویر ایران
پایگاه خبری راد: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: این استان کویری به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان 2.4 کیلوگرم از یک ماهی به ارزش 12 میلیون تومان انجام شده است.
جزئیات تورم در استان‌ها/ کردستان در صدر
پایگاه خبری راد: بررسی تغییرات تورم در بین استان‌های ایران نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان با ۵۲.۲ درصد کمترین آن به استان قم با ۳۵.۳ درصد اختصاص داشته است.
بروز حوادث مرگبار در پیست غیراستاندارد یزد
پایگاه خبری راد: فرماندار تفت، تفرجگاه سخوید را غیراستاندارد دانست و گفت: به دنبال حوادث مرگبار چند روز اخیر، پیست سخوید در شهرستان تفت ساماندهی می‌شود.
لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از افت سالانه‌ی ۴۰ سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب‌های زیرزمینی این استان خبر داد.
انتقاد از افزایش سطح زیرکشت در دشت‌های ممنوعه
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفته، در سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی با روند کاهشی مصرف آب مواجه بوده‌ایم و از مصرف یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون مترمکعب آب در سال ۸۲ به رقم ۹۰۷ میلیون متر مکعب در سال ۹۶ رسیده‌ایم که متأسفانه این روند کاهشی نه به دلیل تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب، بلکه به دلیل محدودیت منابع آب و تضعیف آبخوان‌ها بوده است.
کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهیم داشت
پایگاه خبری راد: رحمانی با بیان این که من با مشکلات مربوط به حوزه صنایع زندگی می‌کنم، گفت: تا زمانی که به عنوان وزیر صنایع مسئولیت دارم، هیچ کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت.
شرط تولید کیفی و اقتصادی از زبان معاون وزیر صنعت
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت گفت: هنگامی که تولید اقتصادی شود و عملکرد زنجیره‌های تأمین به نحوی باشد که مشکلات در زمینه فراهم کردن مواد اولیه را حل کنند، می‌توانیم شاهد تولید محصولاتی با کیفیت و باصرفه باشیم.
وجود ۱۲ هزار طرح نیمه تمام در کشور
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود ۱۲ هزار طرح نیمه تمام بیش از ۶۰ درصد در کشور خبر داد و گفت: اختیارات تسهیل‌گری صنایع کشور به استان‌ها تفویض شده است.
گلایه برخی شهروندان یزدی از افزایش قیمت گوشت
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت گوشت در یزد در حالی ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌ و در حال توزیع است؛ همین امر باعث شده که گلایه خانواده های کم برخوردار استان را در پی داشته باشد.