17:47 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان گیلان

وزیر بهداشت به گیلان رفت
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت به منظور افتتاح 12 پروژه بهداشتی و درمانی به همراه رییس جمهور در قالب کاروان تدبیر و امید وارد استان گیلان شد.
۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، گفت: در استان گیلان راش و شاه بلوط دچار بیماری شده اند و در آینده نزدیک شاهد مرگ و میر دسته جمعی این گونه ها خواهیم بود.
صنعت "پرورش ماهی در قفس" در استان‌های ساحلی توسعه می‌یابد
پایگاه خبری راد: طرح گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس در ۷ استان شمالی و جنوب کشور و با استفاده از فناوری‌های روز به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.
تأکید رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: بر اساس تعهداتی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده، در تلاشیم تا با تجمیع همه منابع و ظرفیت‌های موجود، زمینه اتمام این طرح‌ها را فراهم کنیم.
انحرافات مالی زیر مجموعه‌های وزارت راه در بودجه ۹۶
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶، درآمدهای دولت از ایرلاین های داخلی به مبلغ ۱۳۰۹ میلیارد تومان وصول نشده است و در عین حال بیشترین میزان انحراف از قوانین مقررات سازمان بنادر و دریانوردی به ترتیب مربوط به بنادر شهیدرجایی، امام خمینی(ره)، انزلی و شهیدبهشتی بوده‌ است.
آغاز ساخت راه آهن رشت – آستارا
پایگاه خبری راد: رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به راه اندازی قطار قزوین – رشت، گفت: انتظار داریم همزمان با افتتاح رسمی راه آهن گیلان در اسفندماه، کلنگ راه آهن رشت – آستارا نیز به زمین زده شود.
تولید گوشت رو به افزایش است
پایگاه خبری راد: مدیر امور دام گیلان گفت: برنامه داریم تولید گوشت را در استان فزایش دهیم.
زیتون؛ به نام طارم به کام رودبار
پایگاه خبری راد: زیتون، محصول عمده طارم است که گاهی - اکثر مواقع - شاهد فروش آن به نام رودبار هستیم.
انجماد اسپرم و جنین ماهی خاویاری در گیلان
مدیرکل شیلات گیلان گفت: پرورش ماهیان خاویاری و دستیابی به فناوری تکثیر، تولید و انجماد اسپرم و جنین این گونه از ماهیان پس از انقلاب اسلامی در کشور آغاز شد.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.
توصیه‌های زمستانی هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: افزایش بخش انرژی جیره غذایی دام‌ها با توجه به کاهش دما، جلوگیری از فساد و بیماری‌های قارچی بذور و محصولات انبار شده در سوله و جابجایی کندوها به محل گرم‌تر و محدود کردن فضای داخل کندوها با توجه به کاهش شدید دمای هوا از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه) است.
گندم‌های داخلی با میزان گلوتن کمتر از حد طبیعی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صمت گیلان گفت: گلوتن بسیاری از گندم‌های داخلی کمتر از ۲۵ تا ۲۶ است حال آن‌که باید بیش از ۲۸ باشد.
بارش برف سنگین در محور پونل – خلخال
پایگاه خبری راد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به بارش حدود 50 سانتی برف در محور پونل – خلخال شهرستان رضوانشهر، تصریح کرد: این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است و راهدارای مشغول برفروبی هستند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل راه آهن شمال درباره علت گسترش نیافتن شرق به غرب راه آهن در مازندران تاکید کرد: احداث خطوط راه آهن در استان مازندران به واسطه تملک اراضی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و نیازمند همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط از شهرداری‌ها تا استانداری است.