08:22 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان سمنان

عمق دسترسی به آب سمنان از ۳۰۰ متر فراتر رفته است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان، عمق متوسط چاه‌های آب شرب این استان در دهه ۸۰ را ۱۵۰ متر اعلام کرد و گفت: این عمق در دهه ۹۰ به ۲۵۰ متر رسیده و در چاه‌هایی که اخیراً در سمنان، شاهرود و یا مناطق شرق تهران و غرب گرمسار حفاری کردیم عمق دسترسی به آب از ۳۰۰ متر هم فراتر رفته است.
بالاترین نرخ تورم مربوط به کدام استان‌ است؟
پایگاه خبری راد: اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی بالاترین میزان تورم ثبت‌شده در استان‌های ایران پرداخت. بر این اساس استان آذربایجان شرقی در حوزه شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی، بالاترین نرخ تورم ماهانه را به نام خود ثبت کرده است.
صفرها تنها از روی اسکناس‌ها حذف نشده!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است: حذف صفرها از پول ملی چیز تازه‌ای نیست و سال‌هاست که مردم نه تنها چهار صفر که اقشاری از آنها 6 و گروهی نیز 9 صفر از واحد پولی ریال حذف کرده‌اند.
چند راهکار برای جلوگیری از هدررفت آب
پایگاه خبری راد: ایران در قیاس با کشورهای دیگر جزو پرمصرف‌های آب به حساب می‌آید و این در شرایطی است که می‌توان با اقدامات خانگی میزان مصرف آب خانوار را تا حد زیادی کاهش داد؛ موضوعی که اگر مورد توجه قرار گیرد، می‌توان تا حد زیادی چالش‌ها و تنش‌های موجود در این حوزه را دور زد.
نفوذ رانت خواران در بخش تولید دام
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری مازندران ادعا کرد: در فروش سبوس به دامداران این استان رانت وجود دارد.
دست دلالان از بازار سبوس یارانه‌ای کوتاه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از جلوگیری از فروش غیرمجاز سبوس و کوتاه‌کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بازار سبوس یارانه‌ای خبر داد.
فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از یک دهه قبل فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته است.
راه آهن و جاده سمنان در خطر فرونشست
پایگاه خبری راد: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: برداشت های بی‌رویه از منابع آبی در استان سمنان زیرساخت‌های این استان را تهدید می‌کند و این زیرساخت‌ها در معرض خطر جدی قرار دارند.
قوانینی که تولیدکننده را از لب چشمه تشنه برمی‌گردانند!
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان معتقد است برخی قوانین در کشور ما به گونه‌ای است که تولیدکننده را تا لب چشمه می‌برند و تشنه برمی‌گردانند.
کمترین درخواست برای درسترسی به اطلاعات!
پایگاه خبری راد: مردم استان سمنان بعد از ایلام کمترین درخواست را برای دسترسی آزاد به اطلاعات از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داشته‌اند.
رد پای غذا و امنیت غذایی در 250 آیه قرآن
پایگاه خبری راد: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفته، نباید کیفیت غذایی فدای کمیت آن شود و در عین حال از آنجا که بخش کشاورزی و دامداری با تأمین امنیت غذایی کشور مرتبط است یک بخش ویژه و استثنایی محسوب شده و همه باید به این بخش کمک کنند.
رسیدگی مدیران استان سمنان به حفاظت و مدیریت پایدار خاک‌ها!
پایگاه خبری راد: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: آئین‌نامه اجرایی قانون جامع خاک در استان سمنان تدوین شود.
 خطر افزایش تعدیل نیرو تا پایان سال97!
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان نسبت به خطر افزایش تعدیل نیرو در برخی واحدهای تولیدی و کارگری این استان هشدار داد.
سیرک‌های بدون حیوان در سمنان !
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برای ارتقاء نشاط اجتماعی برنامه‌های متعددی هدفگذاری شده از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سیرک در شهرهای استان خبر داد.
اجرا شدن طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان در آینده نزدیک!
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان با تاخیر طولانی مدت روبه رو شد، اما رییس جمهوری در آخرین سخنان خود از حل مشکلات موجود برای اجرای این طرح خبر داد.