16:40 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اداره

"فلزات اساسی" در صدر نشست
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، سی‌ و یکم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۴ هزار و ۸۳۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۳ واحد کاهش، رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد را به ثبت رساند.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
انتصاب رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار طی حکم جدیدی، سرپرست اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان رئیس این اداره منصوب کرد.
فراخوان دعوت به همکاری در سازمان بورس و اوراق بهادار
مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار فراخوان دعوت به همکاری در این سازمان خبر داد.
بازار مشتقه فرابورس بزرگ می‌شود
فرابورس ایران در راستای توجه به ظرفیت‌های جذاب بازار سرمایه با توسعه بازار اختیار معامله خرید و فروش در سهام، اقدام به معرفی ابزاری جدید به سرمایه‌گذاران و حرکت به سمت بازار دوطرفه کرده است.
نخستین دوره آموزشی ناشران بورس برگزار شد
اولین دوره آموزشی ناشران بورس و اوراق بهادار تهران با مشارکت ۷۶۲ نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و به میزان ۹۹۶۰ نفر ساعت برگزار شد.
دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
توضیحات "درهآور" درخصوص تاخیر ثبت افزایش سرمایه
شرکت داروئی ره آورد تامین درخصوص علت تاخیر در انجام فرایند افزایش سرمایه خبر داد.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان
مدیران بدانند که قیمت گذاری دستوری مانع حفظ منافع و ایجاد رشد از طریق ثبات مالی و صنعتی شرکت های خودرو ساز است و کاهش تولید ناخالص داخلی، رشد نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
تغییر جدید ETFها چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
زمان‌بندی معاملات صندوق‌های دولتی با اطلاعیه مدیریت عملیات بازار تغییر کرد. این تغییر چه تاثیری بر روند بازار سهام می‌گذارد و چه سود و زیانی را برای این دو صندوق به همراه دارد؟
عملکرد قانونمندتر و منظم تر شرکت های بورسی و فرابورسی
شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، عملکردی قانونمندتر داشته و ساختارهای نظارت و هدایت شرکت‌ها منظم‌تر خواهد شد.
ارائه گزارش عملکرد و پیش بینی سود و زیان سناریو محور
شرکت‌های دو صنعت محصولات شیمیایی و پالایشگاهی علاوه بر ارائه پیش‌بینی عملکرد مکلف به ارائه پیش‌بینی سود و زیان سناریو محور شدند.