19:45 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

احتمال

تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت که تولیدکنندگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.
«سکرد» در رویای تکرار یک عنوان در سال 1400
نماد برتر - شرکت سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، به عنوان صادرکننده برتر استان کردستان در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است.
برگزاری نمایشگاه میلیاردی با کدام توجیه اقتصادی!
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه همچنان سرمایه مردم را می سوزاند؛ گویا بازی جدید وزارت اقتصاد و سازمان بورس با احساسات و شعور مردم در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه؛ دنبال چیز دیگری است.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
دولت؛ ناکام یا کامروا در جراحی اقتصادی
نماد برتر- یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مقامات سیاست‌گذار از بازارسرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی، افزایش هرچه بیشتر شفافیت اطلاعاتی و به حداقل رساندن ابهامات در مسیر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. در این میان با وجود اعتقاد دولت به جراحی‌های اقتصادی در مسیر افزایش شفافیت، در عمل ناتوانی آن در تحقق این هدف مشهود است.
دست‌اندازهای کوتاه در مسیر بازیابی پساکرونا
نشانه‌هایی که از وضعیت جهان به گوش می‌رسد حاکی از این است که اقتصاد جهانی بازیابی شده و به سال های قبل از کرونا برگشته اما هنوز در مسیر احیای شرایط دست‌اندازهایی وجود دارد.
از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
همگامی بازار سرمایه با رشد قیمت نفت
افزایش تقاضای جهانی برای نفت و مشتقات نفتی در پی بهبود کرونا و شروع فصل سرما، در سودآوری شرکت‌های پتروپالایشی اثرگذار است. بنابراین، با توجه به وزن بالای این صنعت در بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در ماه‌های انتهایی سال، از رشد نسبی برخوردار شود.
گمانه زنی بر سر قیمت گذاری خودرو /حساسیت بازارها به برجام
بازارها اگرچه در یک محدوده مشخص معاملات روز سه شنبه را با ثبات دنبال کردند اما معاملات روز چهارشنبه می تواند تداوم همان مسیر یا متفاوت از آن باشد.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.