14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اجناس

سویا مرغ را گران کرد؟
نماد برتر- قیمت برخی از محصولات در بازار خرده‌فروشی هم روند صعودی به خود گرفته که مواد غذایی نیز از این قاعده مستثنا نبود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با رشد قیمت ذرت و سویا، محصولاتی همچون مرغ روند صعودی به خود گرفت و به نظر می‌رسد باید نظارت‌ها از سمت خرده‌فروشی به سمت قیمت‌گذاری محصولات وارداتی چرخش کند.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
تک نرخی شدن ارز، راه مقابله با گران‌فروشی است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی گفت: بسیاری از اجناس در زمان رشد نرخ ارز با افزایش قیمت روبرو می‌شوند، اما اگر ارز تک نرخی شود بسیاری از این معضلات رفع خواهد شد.
علت گرانی‌ها از زبان قائم مقام وزیر صمت
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی علت افزایش قیمت‌ها را رشد شاخص های کلان اقتصادی و اختلالات تامین و توزیع می‌داند.
شناسایی بازیگران اصلی افزایش قیمتها در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر تداوم سیاست سهمیه‌بندی کالاهای اساسی گفت: بازیگران اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار مغازه‌داران و فروشندگان خرد نیستند بلکه آنهایی هستند که نرخ‌ها را در بازار تعیین و جابه جا می‌کنند و سازمان تعزیرات و بازرسی باید وارد عمل شوند و دستهایی را که بازار را آشفته و مردم را حریص خریدن می‌کنند، قطع کنند.
چگونه از قیمت واقعی اجناس مطلع شویم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه ۱۲۴ گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.
درس‌ برندهای دهه شصتی برای برندهای دهه‌ ۹۰
یادداشت/ دکتر علیرضا ربیعی‌راد - کارشناس اقتصادی
"کریدور صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت در کشور ایجاد شود
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن انتقاد از مکانیزم‌های سخت و طولانی اخذ مجوز تولید محصول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشنهاد کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجاور دانشگاه‌های تیپ یک یا دارای مناطق آزاد و نیز مناطق مرزی، "کریدورهای صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت ایجاد کند.
مصوبه‌ای در زمینه رهگیری کالاهای فروخته شده نداشته‌ایم
پایگاه خبری راد: با نوسانات نرخ ارز قیمت محصولات روند صعودی به خود گرفت و در این بین برخی افراد سودجو به خرید و احتکار برخی کالاها برای کسب سود روی آورده‌اند. در این شرایط جای این سوال وجود دارد که آیا می‌توان با اقداماتی همچون رهگیری کالاهای فروخته شده از احتکار و سودجویی دلالان جلوگیری کرد.
ارتباط بین صادرکننده و واردکننده تسهیل شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت شرایط را به طور کامل تسهیل کرده و ارتباط‌گیری میان صادرکننده و واردکننده را آسان کند.
آیا هزینه زندگی در خراسان‌شمالی بالاست؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در خراسان شمالی گفت: اگر به آمار تورم طی چند دوره گذشته نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که خراسان شمالی جز ۱۰ استانی بوده که بالاترین نرخ تورم را داشته است.
برنج و ماکارونی به وفور در بازار موجود است
شب گذشته بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی مدعی شد برنج و ماکارونی در ایران نایاب شده است. در همین رابطه رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کرد که هیچ مشکلی در تأمین این کالاها وجود ندارد و روزانه به وفور موجودی خود را به مردم عرضه می‌کنیم.
گران‌فروشی از بیشترین تخلفات مربوط به بازرسی ماه رمضان در اصفهان
پایگاه خبری راد: مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم درج قیمت، گران‌فروشی و تقلب بیشترین تخلفات مربوط به طرح بازرسی ماه رمضان در اصفهان است.
ماکارونی پارسال گران‌تر از نرخ‌های جدید امسال!
پایگاه خبری راد: در حالیکه اخیراً قیمت ماکارونی حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و به گفته رئیس انجمن کارخانجات ماکارونی سازمان حمایت پیشنهاد قیمت‌های جدید را داده است، در سطح برخی از خرده‌فروشی‌ها ماکارونی تولید شده در سال گذشته با قیمت بیشتر از دو برابر نرخ‌های پارسال و حتی گران‌تر از نرخ‌های جدید اعلامی به فروش می‌رسد.
عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.