21:41 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آهسته

بورس های جهانی ریزش کردند
نماد برتر- بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان قرمزپوش شدند.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
بیم و امید سهامداران نسبت به بالا و پایین شدن ارز تا انتخابات آمریکا
نماد برتر- نوسانات اخیر بورس متأثر از عواملی چون بی اعتمادی مردم نسبت به سرمایه گذاری در بورس است.
مخالفت عربستان با برنامه افزایش تولید نفت اوپک
نماد برتر- روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی در حال بررسی لغو برنامه اوپک برای افزایش تولید از ابتدای سال میلادی آینده است.
نفت فضای چندانی برای افزایش قیمت ندارد
نماد برتر- طبق جدیدترین نظرسنجی رویترز، قیمتهای نفت امسال در نزدیک محدوده فعلی خواهند ماند زیرا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، روند احیای تقاضا را به خطر انداخته و به تلاشهای تولیدکنندگان بزرگ برای محدودیت عرضه و تقویت بازار آسیب زده است.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
لزوم حمایت سهامداران از قیمت منطقی "وبملت" + مقایسه با سهام هم گروه
نماد برتر- زمزمه بازگشایی نماد بانک ملت با توقف حدود دو ماهه، لزوم توجه به جاماندگی از دیگر سهام هم گروه و ظرفیت های موجود نسبت به نگهداری و حمایت از قیمت منطقی این سهم ارزنده را می طلبد.
بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا
نماد برتر- تولیدکنندگان نفت در مناطق شیل آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگرانی نسبت به احتمالا محدودیت حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، به دنبال دریافت مجوزهای حفاری فدرال هستند.
کدام کشورها دارنده سریع‌ترین سرعت دانلود ۵G هستند؟
نماد برتر- کشورهای متعدد در جهان در حال راه اندازی تجاری شبکه ۵G هستند که یکی از مزیتهای آن نسبت به شبکه ۴G سرعت بالاتر است.
بازار نفت دوباره بدبین شد
نماد برتر- روند بازیابی توازن بازار نفت در چند ماه گذشته که از محدودیت عرضه تولیدکنندگان کاسته شده و احیای مصرف در ابتدای سه ماهه سوم سال کندتر از حد انتظار بوده، آهنگ آهسته تری پیدا کرده است.
زادگاهتان میلیون‌ها سال قبل کجا بوده است!؟
نماد برتر- یک نقشه تعاملی که توسط یک دیرین‌شناس آمریکایی طراحی شده است، به شما اجازه می‌دهد تا ببینید شهر شما در زمین باستان کجا واقع بوده است.
از رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران تا کدهای دستوری برای غیرفعال‌سازی اینترنت آزاد
نماد برتر- اجرایی کردن رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران در هنگام فعال‌سازی سیم‌کارت، الزام قانونی اپراتورها به ارایه خدمات ارزش افزوده در قالب بسته‌های اعتباری، پیش‌بینی کدهای دستوری جهت غیرفعال‌سازی مصرف آزاد اینترنت، از اقداماتی است که در یک سال گذشته در راستای ایجاد شفافیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت فضای رقابتی سالم بین اپراتورها انجام شده است.
سه عاملی که مانع اوج گیری قیمت نفت خواهند شد
نماد برتر- این حقیقت که قیمتهای نفت طی چند هفته گذشته با وجود اخبار مثبت از جمله کاهش ذخایر نفت و گزارشهای پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نتوانسته اند به محدوده بالاتری صعود کنند، برای خریداران مایوس کننده بوده است.
انصراف انگلیس از دریافت مالیات فیس بوک
نماد برتر- انگلیس از طرح دریافت مالیات از شرکتهای فناوری آمریکایی نظیر گوگل و فیس بوک به دلیل نگرانی از آسیب دیدن توافق تجاری با آمریکا صرفنظر کرد.
آیا چین ناجی بازار نفت خواهد ماند؟
نماد برتر- رکورد بالای واردات نفت چین در اواخر بهار و تابستان همزمان با نگرانیها نسبت به احیای تقاضا در دوران بحران ویروس کرونا از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد اما آیا صنعت نفت می‌تواند همچنان به این عامل تکیه کند؟