07:16 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آفت

مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی!
نماد برتر- یک فعال اقتصادی در یادداشتی با اشاره به نرخ بیکاری در ایران با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، عملکرد سازمانهایی مانند آموزش فنی و حرفه ای را هم چندان موثر ندانست. به زعم وی نظام آموزشی در ایران نیازمند عمل جراحی است و در این باره الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه مانند آلمان می تواند راهگشا باشد.
چین منکر تحریم کالاهای استرالیا شد
نماد برتر- چین در واکنش به گزارش رسانه ها مبنی بر دستور این کشور به واردکنندگان برای توقف خرید مجموعه ای از کالاهای استرالیایی در بحبوحه تنش در روابط دو کشور، اعلام کرد کاهش واردات کالاهایی نظیر شراب، زغال سنگ و شکر نتیجه تصمیم خود خریداران بوده است.
بررسی آنلاین فرصت‌های اقتصادی و تجاری فناوری نانو از ۲۴ آبان
نماد برتر- "تریبون نانو و صنعت" رویدادی است که با حمایت ستاد نانو در ۶ بخش از ۲۴ آبان‌ماه به منظور معرفی محصولات، تجهیزات و شرکت‌های فناور موفق در صنایع مختلف و تبیین فرصت‌های اقتصادی و تجاری و کاربردهای صنعتی فناوری نانو برای صنایع کشور برگزار می‌شود.
تجهیزات غیراستاندارد ۱۸ شهربازی در استان تهران پلمب شد
نماد برتر- مدیرکل استاندارد تهراناز توقیف و پلمب ۱۵۲ تجهیز بازی غیراستاندارد در استان تهران در دوماه گذشته خبر داد.
دو راهکار تعادل و کنترل هیجان در بورس/ محل صرف ۸۹.۶ هزار میلیارد نقدینگی
ماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به ورود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید از ابتدای سال به بورس و صرف ۸۰ درصدی در افزایش قیمت سهام، خواهان ایجاد تابلو برتر و دامنه نوسان شناور شد .
تامین ارز واردات کمباین کاشت پنبه
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تامین بذر و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد.
آب شرب باکیفیت به کدام روستاهای جنوب تهران رسید؟
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: در زمان کوتاه سپری‌شده از یکپارچه‌سازی خدمات آبفای روستایی و شهری، ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری با جمعیتی افزون بر ۲۶۳ هزار نفر از آب آشامیدنی با کمیت و کیفیت بالا برخوردار شده‌اند.
آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری ایمنی در کشور هستند؟
نماد برتر- یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بر اساس مقاله‌ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۲ تا امروز یعنی حدود ۱۱۰ماه گذشته، ارز بیت‌کوین تنها ۶ یا ۷ ماه در ضرر و بقیه ماه‌ها سودآور بوده که این موضوع در مقایسه با بازار کنونی بورس ایران که سه ماه متمادی ریزشی بوده، بسیار قابل تامل است.
تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی در فاز نخست
نماد برتر- ۱۰ میلیارد تومان تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری از سوی ستاد بحران کشور تخصیص داده شد.
چرا بار برخی شرکت‌های واردکننده چای مرجوع شد؟
نماد برتر-اخیرا یک فعال اقتصادی گفته بود که تجار برای ترخیص چای حدود یک ماه است که با اداره استاندارد با مشکل مواجه شده اند و استاندارد به علت این که کلمه "سری ساخت" بر روی کیسه ها مهر نشده، بار شرکت‌ها را مرجوع می‌کند، اما مدیر دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد که هر کالایی که در کارخانجات معتبر تولید و عرضه می‌شود باید دارای سری ساخت بوده تا قابل ردیابی باشد.
۷۰ هزار تن روغن در راه بازار
نماد برتر- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.
بخش کشاورزی بدون اتکا به یارانه ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود
نماد برتر- پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
«سهام عدالت» عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»
نماد برتر- «ماهنامه بورس»، ویژه مردادماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «سهام عدالت در بورس» و با هدف پاسخ به مهم‌ترین ابهامات سهامداران سهام عدالت در بورس منتشر شد.
دستبرد به بزرگترین گنجینه جواهرات ساوه
نماد برتر- گنجینه جواهرات ساوه این روزها ناامن شده، البته سرقت یاقوت های سبز کار سخت تری است، اما یاقوت های سرخ را براحتی می توان به سرقت برد، شبانه یا حتی روزهنگام، وقتی از نگهبان و نگاه های نگران خبری نیست.
انرژی خورشیدی ارزان‌ترین سوخت تولید برق می‌شود
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا پیش بینی کرد تجدیدپذیرها در دهه جاری از زغال سنگ به عنوان محبوبترین سوخت تولید برق سبقت خواهند گرفت.