00:59 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آجیل

قیمت آجیل در شب یلدا!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش اعلام کرد که قیمت متوسط هر کیلوگرم آجیل شب یلدا حدود ۶۰ هزار تومان است و مردم برای تامین این محصول به واحدهای صنفی مجاز دارای پروانه کسب مراجعه کنند و فریب برخی ارزانی‌ها را در این بازار نخورند.
شب یلدا و هزینه هاش!
پایگاه خبری راد: با نزدیکی به آخرین شب پاییز خانواده‌های ایرانی در گیرودار تامین نیاز اقلام شب یلدا هستند که با توجه به بررسی‌ها، یک خانواده چهار نفره باید برای این شب حداقل ۱۲۴ هزار تومان هزینه کند.
عامل اصلی گرانی آجیل در شب یلدا چیست؟!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش اعلام کرد که امسال قیمت آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا نسبت به پارسال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته که کمبود تولید و عرضه و دلالی تاجران افغانستانی عوامل اصلی این نوسانات است.
افزایش بیش از حد قیمت آجیل/گران بودن معمولی ترین آجیل برای یلدا!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه قنادان البرز با بیان اینکه تاکنون نخودچی کشمش معمولی‌ترین خشکبار موجود در بازار بود، گفته اکنون قیمت کشمش به 60 هزار تومان رسیده است بنابراین نخودچی کشمش هم خشکباری معمولی نیست و مردم قدرت خرید آن را ندارند.
 علت اصلی بی‌ثباتی بازار آجیل و خشکبار چیست؟!
پایگاه خبری راد: در کنار رشد قابل‌ توجه قیمت انواع محصولات و خوراکی‌ها، نرخ انواع آجیل و خشکبار روند صعودی به خود گرفته و هم‌اکنون 60 درصد عرضه و تقاضا در بازار آجیل و خشکبار کاهش یافته است.
"جوش صورت" و "عقیمی در مردان" از عوارض آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تشریح عوارض و مضرات آلودگی هوا، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، باید از نظر تغذیه‌ای بدن خود را از مواد آنتی‌اکسیدان غنی کنیم تا ضرر ناشی از تنفس آلاینده‌های هوایی به حداقل برسد.
سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
مواد غذایی که مورد نیاز کودک در وعده صبحانه است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت صرف صبحانه به ویژه در قشر دانش ‎‎آموز، گفت: استفاده از مواد غذایی نامناسب به عنوان وعده غذایی صبحانه، اثرات نامطلوبی در کاهش یادگیری دانش‏‌آموزان می‏‌گذارد.
ابتلای سالانه ۲۰۰ ایرانی به سرطان کبد/چگونگی تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران ضمن تشریح عوامل ابتلا به سرطان کبد و راه‌های پیشگیری از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ٢٠٠ نفر در کشور به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این بیماری جزو شش سرطان شایع در مردان است.
چرا نرخ ارز بر قیمت آجیل اثر دارد؟
‌پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: قیمت خشکبار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر میزان تولید، میزان عرضه و تقاضا و همچنین نرخ ارز تغییر می‌کند.
ادامه حیات انسان بر روی زمین در گرو کاهش "مصرف گوشت"
پایگاه خبری راد: محققان طی جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جهان نیاز دارد که ۵۰ درصد غذای بیشتری تولید کند تا جوابگوی نیاز نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین باشد.
 افزایش قیمت نخودچی و کشمش !
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران گفت: بازار آجیل و خشکبار که تحت تاثیر نوسانات ارزی افزایش صادرات داشتند، با افزایش قیمت در بازار داخلی مواجه شده‌اند در این میان محصولات سنتی همچون نخودچی و کشمش هم افزایش قیمت داشتند که دلیل آن کاهش ورود بار به میادین اصلی عرضه است.
گوجه‌فرنگی برای خارجی‌ها ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از ایران
پایگاه خبری راد: قیمت گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی در بازار مصرف افزایش چند برابری دارد که به گفته رئیس اتحادیه‌های مویه و بنکداران مواد غذایی، علت این افزایش قیمت صادرات بی‌حد گوجه‌فرنگی و کاهش عرضه در بازار داخلی و افزایش قیمت آن برای مصرف‌کنندگان و کارخانه‌هاست. این در حالی است که گوجه صادراتی ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار مصرف داخلی است و کارخانه‌ها هم هشت برابر این محصول را گران‌تر می‌خرند!
فروش آجیل به دلار!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رییسه اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به افزایش 300 درصدی اقلام آجیل وارداتی، گفت: متاسفانه مغازه داران به دلیل اینکه باید جنس خود را دوباره با نرخ بالاتر خریداری کنند، محصولات موجود در مغازه های خود را با قیمت دلار روز به فروش می رسانند.
دلارهای عراقی، آجیل را گران کرد!
پایگاه خبری راد: در پی رشد قابل‌توجه نرخ دلار و سودجویی عده‌ای از بازار، قیمت این محصولات رشد قابل‌توجهی به خود گرفته چراکه به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل، به واسطه خرید تجار عراقی سر زمین، قیمت‌ها افزایش یافته است.