21:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

امضای توافق روسیه و اسلام‌آباد برای احداث خط لوله گازی از ایران
پایگاه خبری راد: مقامات انرژی روسیه و پاکستان تفاهم‌نامه‌ای را برای اجرای پروژه‌ای برای ساخت یک خط لوله گاز زیردریایی از ایران به پاکستان و هند امضاء کردند.
آمریکا استفاده از ذخایر اضطراری نفت را رد کرد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا گفت دولت ترامپ قصد ندارد برای جبران تاثیر تحریمهای ایران از ذخایر نفت اضطراری آمریکا برداشت کند و در عوض به تولیدکنندگان جهانی بزرگ برای حفظ ثبات بازار تکیه خواهد کرد.
فشار ترامپ به اوپک بیهوده است
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مکررا از اوپک خواسته قیمتهای نفت را کاهش دهد اما پیام‌های توییتری که بزرگترین گروه نفتی جهان را هدف گرفته، ممکن است بیهوده بوده باشد.
افزایش ظرفیت تولید و ذخیره سازی نفت در امارات
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات متحده عربی به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت این کشور در ظرفیت تولید شناور و همچنین مخازن بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
قیمت نفت ارزان‌تر خواهد شد اگر ترامپ دست از توییت‌کردن بردارد
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در اوپک در گفت‌وگو با شبکه CNBC آمریکا اظهار کرد: عادت توییت‌کردن دونالد ترامپ قیمت‌های نفت را بالا برده و رییس جمهور آمریکا باید برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های نفت، دست از توییت کردن بردارد.
تیر آمریکا در اوپک به سنگ خورد
پایگاه خبری راد: تیر آمریکا که برای حذف نفت ایران در بازارهای جهانی و پر کردن خلأ نفت ایران با نفت دیگر اعضای اوپک از جمله عربستان و بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده غیر اوپک یعنی روسیه دندان تیز کرده بود و امید داشت در نشست امروز کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک به هدف خود برسد با مخالفت دو تولیدکننده مذکور به سنگ خورد.
وزیر انرژی عربستان: من روی قیمت‌های نفت تاثیر نمی‌گذارم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه، دو روز پس از اینکه دونالد ترامپ از اوپک خواست قیمت نفت را پایین بیاورد، گفت وی روی قیمت‌های نفت تاثیری ندارد.
افزایش مجدد نرخ پایبندی به توافق نفتی/ تلاش اوپک برای افزایش بیشتر تولید
پایگاه خبری راد: پس از گذشت دو ماه از تولید بالاتر نفت برای جلوگیری از داغی قیمت‌ها، اوپک و متحدانش ماه میلادی گذشته میزان عرضه خود را دوباره کاهش دادند و پرسش‌هایی را نسبت به توانایی یا تمایل خود برای حفظ تولید بالاتر در شرایط محدودیت عرضه به بازار برانگیختند.
ترامپ مسبب اصلی گرانی نفت است؛ نه اوپک
پایگاه خبری راد: پس از این‌که رییس جمهور آمریکا هفته گذشته مجددا اوپک را عامل بالارفتن قیمت‌های نفت خواند، یکی از وزیران نفتی این گروه خود ترامپ را مسئول افزایش قیمت‌ها خواند.
سیاست پردردسر ترامپ برای تحریم نفت ایران
پایگاه خبری راد: آمریکا طی هفته گذشته پیام‌های مختلفی را به اوپک و متحدانش درباره این که باید اقدامات بیش‌تری برای افزایش تولید و پایین نگه داشتن قیمت‌های نفت انجام دهند، ارسال کرد.
آیا بازار نفت از نقشه جدید اوپک و روسیه استقبال می‌کند؟
پایگاه خبری راد: اعضای اوپک و متحدانشان به سردمداری روسیه هنوز درباره نحوه توزیع یک میلیون بشکه در روز افزایش تولید که اواسط امسال درباره آن به توافق رسیده بودند تصمیم نگرفته‌اند.
ترامپ اوپک را به افزایش قیمت نفت متهم کرد
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در آستانه نشست روز یکشنبه نمایندگان اوپک و غیراوپک در الجزایر، از تولیدکنندگان خاورمیانه خواست برای کاهش قیمت‌های نفت اقدام کنند.
دلیل عدم حضور زنگنه در نشست اوپک
پایگاه خبری راد: درحالی که کم تر از چهار روز به دیدار نمایندگان کشورهای عضو کمیته وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش باقی مانده است، وزیر نفت کشورمان اعلام کرده است در این نشست شرکت نخواهد کرد.
وزیر نفت در نشست اوپک حضور نمی‌یابد
پایگاه خبری راد: بیژن زنگنه در نشست نمایندگان اوپک و غیراوپک که در الجزیره برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.
افزایش قیمت نفت موقتی و ناشی از تحریم است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد قیمت‌های بین ۷۰ تا ۸۰ دلار هر بشکه نفت موقتی بوده و تحت تاثیر تحریم‌ها است.