09:59 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.
کامیون‌داران در بن‌بستی به نام نوسازی!
نماد برتر- کامیون‌داران برای نوسازی خودروهای خود دغدغه‌ها و مصائبی دارند که هر چند از سوی مسئولان به حق دانسته شده، اما آن‌ها با جیب خالی نمی‌توانند کامیون‌های فرسوده خودشان را نوسازی کنند و مشخص نیست صدای این گلایه‌ها را باید چه کسی بشنود و برای حل آن چاره اندیشی کند.
ایران خودرو و سایپا هرماه ۲۵ هزار محصول فروش فوق العاده دارند/ سه میز صنعت
نماد برتر- معاون وزارت صنعت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا و برگزاری سه میز صنعت بورسی خبر داد.
عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید
نماد برتر- معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس بر روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC5 و دنا پلاس با موتور EF7 توربو شارژ نصب می شود. این پروژه در اوایل پاییز امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
گام موفق برق منطقه‌ای یزد در جهت خودکفائی ساخت قطعات کم‌یاب پست‌های برق
نماد برتر- قطعات کمیاب تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در معاونت بهره‌برداری این شرکت ساخته شد.
تولید گوشی داخلی در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
نماد برتر- به گفته یک فعال حوزه موبایل، در شرایط فعلی واردات گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید است و تا زمانی که شرایطی از جمله تامین و قیمت ارز و سود بازرگانی برای تولیدکنندگان تسهیل نشود، تولید داخلی عملا اتفاق نمی‌افتد.
کاهش ۸۲ درصدی صادرات ایران به ترکیه
نماد برتر- بررسی عملکرد تجاری ایران و ترکیه در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نشان می‌دهد که میزان صادرات ایران به این همسایه غربی ۸۲ درصد کاهش یافته است.
ایران‌خودرو، "راناپلاس" را مهرماه روانه بازار می‌کند
نماد برتر- مدیر پروژه خودروی راناپلاس، با بیان اینکه طبق برنامه تولید، با ظرفیت روزانه ۵۰ دستگاه، پیش‌بینی می شود تا پایان سال ۱۳ هزار دستگاه از این خودرو تولید شود، آغاز عرضه این خودرو به بازار را از مهرماه اعلام کرد.
بهترین روش مدیریت بازار خودرو چیست؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا که خطای راهبردی خواهد بود، هر دو روش را به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد دانسته و بهترین راه را اصلاح قیمت خودرو تا رهایی خودروسازان از فروش زیربهای تمام شده و ایجاد سود معقولی برای آن‌ها می‌داند.
تحلیل هفتگی صنایع بورسی
نماد برتر- بورس تهران پس از ۵ هفته پیاپی نزولی، سرانجام معاملات هفته منتهی به ۲۶ شهریورماه را با رشد ۹.۵ درصدی به پایان رساند که بیشترین درصد رشد این نماگر در ۱۰ هفته اخیر نیز به شمار می‌رود.
سیمانی ها گرانتر شدن را دوست دارند!
نماد برتر - در حالیکه کشور به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی حاصل از بروز کرونا، با مشکلات بسیاری رو به رو است، حال سیمانی ها آزاد سازی قیمت ها را فریاد می زنند و این یعنی گران شدن همه چیز!
ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی
نماد برتر- مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ با تفویض اختیاری که رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی داده است، وزیر راه دستور داد که همه لاستیک‌هایی که تا اول اردیبهشت‌ماه امسال وارد شدند و در گمرکات وجود دارند مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و ترخیص شوند که با این وضعیت امیدواریم قیمت لاستیک در داخل تا حد زیادی کنترل شود.
کدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟
نماد برتر- شرکت‌های داخلی در حوزه تامین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات شامل هفت دسته پایانه‌ها، لایه دسترسی، لایه انتقال(نوری)، رادیو و آنتن، رابط شبکه، لایه لبه و هسته، سامانه‌ها و شبکه‌های اختصاصی می‌شوند که در دسته نخست، ۱۲ شرکت شامل گوشی هوشمند، تبلت، گوشی IP و انواع مودم‌ها حضور دارند.
صدرنشینی خدمات پس از فروش ایران‌خودرو یازده ساله شد
نماد برتر- شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «جهش تولید» با کسب بالاترین امتیاز در بین شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پس از فروش خودرویی، برای یازدهمین سال متوالی مقام اول این حوزه را کسب کرد.
تولید انواع فولاد آلیاژی مطابق با استانداردهای جهانی در کشور
نماد برتر- ک شرکت دانش‌بنیان به بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و به یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیا بدل شده است.