02:46 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

کشاورزی سمنان چقدر آب می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده مصرف آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان مصرف آب در این بخش وجود ندارد، اما بر اساس آمار وزارت نیرو بخش اعظم منابع آبی موجود در بخش کشاورزی استان سمنان مصرف می‌شود.
۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای گازوئیل!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که در سال ۹۵، رقمی معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به گازوئیل داده شد، گفت: اگر طرح نوسازی ۶۵ هزار کشنده اجرایی شود، در مصرف ۹.۲ میلیارد لیتر در گازوئیل صرفه جویی می‌شود.
٨ میوه كم قند را بشناسید
پایگاه خبری راد: افراد اغلب برای کاهش میزان قند دریافتی بدن تنها به کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و شکلات توجه دارند و اغلب از قند موجود در میوه‌های شیرین غفلت می‌کند.
کلید حل تنش آبی در دست برنامه ۰۱۴۰۰
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه‌ای تحت عنوان تنش صفر ۱۴۰۰ برای گذر از تنش آبی تدوین شده که امیدواریم بتوانیم چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم.
معضل چاقی در دانش‌آموزان ایرانی/کاهش کوتاه‌ قدی کودکان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از معضلات اصلی دانش‌آموزان کشور خواند، در عین حال از ارتقای رشد قد کودکان در دو دهه اخیر خبر داد.
کشور برای خاموشی صفر آماده می‌شود
پایگاه خبری راد:معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هدف‌گذاری صنعت برق کشور خاموشی صفر است و سعی داریم با اجرای برنامه ۰۹۸ بتوانیم ۵۰۰۰ مگاوات برق در تولید و ۳۰۰۰ مگاوات برق در مصرف به میزان قدرت تامین و تولید اضافه کنیم.
تحریم ایران قیمت نفت را تا بشکه‌ای ۹۵ دلار می‌رساند
پایگاه خبری راد: پایگاه خبری وال استریت ایتالیا با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها نوشت: تحریم ایران می‌تواند قیمت نفت را در بازارهای جهانی به ۹۵ دلار برای هر بشکه برساند.
تنها 25 درصد منابع سفره‌های زیر زمینی یزد باقی مانده است
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که در حال حاضر 25 درصد از منابع سفره‌های زیر زمینی بیشتر باقی نمانده است، افزود:‌ در بخش کشاورزی استان یزد 900 میلیون مترمربع آب مصرف می‌شود که در هدف گذاری ما قرار شده 426 میلیون برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی کاهش یابد.
۲ هزار مگاوات کاهش پیک مصرف برق نسبت به سال گذشته
پایگاه خبری راد: اوج مصرف برق کشور روز گذشته در مدار ۴۸ هزار مگاوات قرار گرفت که نسبت به سال گذشته در همین زمان، دو هزار مگاوات کاهش مصرف داشتیم.
وزارت نفت راه‌های کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند
پایگاه خبری راد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از مصرف بیش از صد میلیون لیتر بنزین در روز در کشور، «بد استفاده کردن از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» را یکی از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و به وزارت نفت دستور دادند تا موضوع کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند.
ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی پیوست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت از پیوستن ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی خبر داد.
تنبیه پر مصرف‌ها، تشویق خوش مصرف‌ها
پایگاه خبری راد: یکی از اولویت‌های جدید وزارت نیرو تربیت مصرفی مشترکان است؛ اولویتی که به تازگی سیاست‌های اجرایی آن نیز درحال مشخص شدن است، به طوریکه تشویق مشترکان کم‌مصرف در صدر برنامه‌های این وزارتخانه قرار گرفته تا شاید از این طریق مشترکان انگیزه بیشتری برای کاهش مصرف پیدا کنند.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.
نگاهی بر اقدامات برقی وزارت نیرو+جدول
پایگاه خبری راد: صنعت برق جزو یکی از صنایع خودکفا در کشور به حساب می‌آید اما طی سال‌های اخیر چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. نگاه به آمار و ارقام این صنعت روشن می‌سازد که گام‌های دولت در این حوزه چندان بی راهه نبوده و توانسته‌ایم موفقیت‌های نسبی را بدست آوریم.
تفاوت ۴۰۰۰ برابری قیمت یک‌مترمکعب آب معدنی و آب لوله‌کشی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر یک مترمکعب و یا به تعبیری هزار لیتر آب معدنی به قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد، ولی یک مترمکعب آب شرب با کیفیت داخل منازل به قیمت ۵۰۰ تومان به مشترکان فروخته می‌شود و این گواه اختلاف ۴۰۰۰ برابری قیمت این دو محصول است.