03:12 | شنبه 5 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

زیان ۲۵ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا در سال گذشته
نماد برتر- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با مدیرانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در ابتدای این نشست به بررسی مسائل روز صنعت قطعه‌سازی توسط اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی در پنج محور مواد اولیه، قیمت‌گذاری، قرارداد و صادرات، ساخت داخل، نقدینگی، بازار لوازم یدکی و قاچاق و تامین ارز و چالش واردات پرداخته شد.
زیان انباشته خودرو به۸۰ هزار میلیارد تومان رسید/ درخواست رشد ۶۵ درصدی قیمت
نماد برتر- دبیر انجمن قطعه‌سازان با انتقاد از تبعات قیمت گذاری دستوری که به زیان انباشته بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو و قطعه ساز انجامیده، گفت: قیمت قطعات باید متوسط ۶۵ درصد افزایش یابد.
گزارش ایران خودرو از آمار تولید با افزایش ۵۰ درصدی و کاهش تعهدات معوق
نماد برتر-ایران خودرو با اعلام تولید ۲۴۲ هزار و ۱۹ دستگاه و افزایش ۵۰ درصدی در هفت ماه اخیر و کاهش تعهدات معوق به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه خبر داد .
افزایش ۵۰ درصدی تولید ایران‌خودرو از ابتدای سال تاکنون
نماد برتر- طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، این شرکت موفق شده تا تعداد تولید را از ابتدای سال جاری تا هفته نخست مهرماه، به میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.
نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به دانش‌بنیان‌ها معرفی می‌شود
نماد برتر- از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد مجازی ۳ روزه معرفی نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به صورت آنلاین آغاز به کار کرد.
ساخت پمپ بنزین‌های برقی از سوی دانش‌بنیان‌ها
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید برخی قطعات نگهداری و انتقال سوخت خودروهای سواری در داخل کشور شدند.
کالاهای اساسی، مواد اولیه و قطعات تولید مانده در گمرک تعیین تکلیف شد
نماد برتر- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و دستور اکید وی مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، کالاهای اساسی، مواد اولیه ، اجزا و قطعات مربوط به واحدهای تولیدی به قید فوریت ترخیص می شوند.
بررسی رفع نیازها و چالش صنعت فولاد با فناوری دیجیتال در وبینار تخصصی
نماد برتر- وبیناری برای تامین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران در حوزه دیجیتال از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود.
تصمیم مهم برای کالاهای دپو شده/ کالاهای اساسی ۲۴ساعته ترخیص می‌شود
نماد برتر- رییس‌کل بانک مرکزی از تصمیم مهم برای ترخیص کالاها از گمرکات خبر داد و گفت: در خصوص کالاهای اساسی و مواداولیه و قطعات کارخانه ها مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می‌توانیم ترخیص کنیم.
گام به گام به خودکفایی ناوگان ریلی کشور نزدیک می‌شویم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با قوت گرفتن نهضت ساخت قطعات در کشور، گام به گام به خودکفایی ناوگان حمل و نقل ریلی نزدیک می‌شویم.
افزایش ۳۴ درصدی هزینه خانوار/ ردپای گرانی تخم مرغ و خودرو
نماد برتر- در حالی هزینه خانوارهای ایرانی در شهریور ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته که در این بین رشد قیمت‌ها در گروه لبنیات و حمل و نقل قابل توجه است؛ جایی که رشد قیمت تخم مرغ و ادامه روند گرانی خودرو خودنمایی می‌کند.
سورن سال با توان تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه، آماده تجاری‌سازی
نماد برتر- مدیر پروژه خودروی سورن سال از آمادگی گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تجاری‌سازی این محصول در یک ماه آینده خبر داد.
تورم شهریورماه اعلام شد
نماد برتر- نرخ تورم سالانه شهریور ماه با افزایش دو درصدی به ۲۶ درصد رسید.
ارز مورد نیاز گروه بهمن با حواله‌های آزاد تامین می شود
نماد برتر- معاون فروش گروه بهمن با اشاره به دریافت چندین کانتینر قطعات مربوط به CKD ها در آینده نزدیک، گفت: ارز موردنیاز این شرکت با حواله‌های آزاد تامین می شود .
احیای ۱۰۰ معدن تعطیل استان مرکزی هدفگذاری شد
نماد برتر- رییس هیات مدیره خانه معدن استان مرکزی گفت: در سال جاری احیای ۱۰۰ معدن از ۳۶۰ معدن تعطیل استان هدفگذاری شده است.